נשלחה הטיוטה השנייה של דוח הרפז; ברק ואשכנזי "הביעו סיפוק"

ממצאי הפרשה יוגשו בקרוב לעיון הציבור, אחרי שלנבדקים - ובראשם שר הביטחון ברק והרמטכ"ל לשעבר אשכנזי - הועברה הערב גרסה "כמעט סופית" של הדוח

פרשת "מסמך הרפז" הגיעה אל הישורת האחרונה: מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס, שקיבל הארכה על מנת להשלים את הדוח בנושא, שיגר הערב (ה') אל האישים שתפקודם נבדק על-ידיו, מסמך אותו הגדיר "נוסח כמעט סופי" של הדוח. המסמך הועבר אל שר הביטחון אהוד ברק, ראש לשכתו לשעבר יוני קורן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי - ומי ששימש עוזרו, ארז וינר.

על תוכן המסמך הוצא צו איסור פרסום, אך על-פי התגובות שנמסרו מטעמם של רב-אלוף במיל' אשכנזי ושר הביטחון ברק, נראה כי בטיוטה הזו נוסף פרק שלם שעוסק בחלקו של ברק בפרשה, והטיוטה כולה נחשבת "מאוזנת יותר" מקודמו.

עורכי דינו של אשכנזי הביעו סיפוק מנוסח המסמך שהועבר לידיהם היום: "מעיון ראשוני עולה בבירור כי אשכנזי וסביבתו לא היו מעורבים בכתיבת המסמך או הפצתו לתקשורת. הובהר כי אשכנזי לא ביקש מעולם הארכת כהונתו לשנה חמישית, ובעיקר אין שום יסוד לטענות בדבר 'פוטש'. לא הייתה שום מעורבות מצד אשכנזי בהליך מינוי הרמטכ"ל. בנוסף, אין ולא היו שום קשרים עסקיים בין אשכנזי להרפז".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה להגשת הטיוטה: "שר הביטחון אהוד ברק מביע סיפוק מהממצאים העולים מטיוטת דוח הרפז שהופצה הערב, וזאת מבלי להיכנס לתכנים בטיוטה. שר הביטחון ברק ציין את הערכתו לעבודה היסודית של מבקר המדינה וצוותו".

תוכן הטיוטה אסור לפרסום מכוח החוק הקובע כי הדוח ייצא לאור רק בגרסתו הסופית. לפי ההערכה, ייתכן כי עורכי הדין של המבוקרים יבקשו לנצל את ההזדמנות כדי לקבל לידיהם את החומרים הנוספים, שהממצאים שעלו מהם הוכנסו לטיוטה האחרונה.

אלה צפויים לכלול, בין היתר, מכתב פרי-עטו של הרפז, שבדיקתו עוררה את הדיון באפשרות לפתוח בחקירה פלילית. נוסף על כך, ייתכן כי חומרי הבדיקה נוגעים גם להקלטת שיחות הטלפון בלשכתו של שר הביטחון ברק, שלפי אחת הטענות נעלמו או הושחתו.

האפשרות לערער על תוכן הדברים תינתן לכל הנבדקים באמצעות שימוע שייערך בעל-פה לפני מבקר המדינה הנוכחי, השופט בדימוס יוסף שפירא.

במכתב הנלווה לטיוטה שהעביר לינדנשטראוס ל-5 המבוקרים הוא ציין כי "על-פי המקובל במשרד מבקר המדינה, נוסח 'כמעט סופי' של טיוטת הדוח משקף, למעשה, את עיקר עבודת הביקורת ונועד לאפשר אך התייחסות אחרונה וסופית קודם להנחת הדוח בפני הציבור".

המועד האחרון שקצב לינדנשטראוס לצדדים להגיש את בקשותיהם נקבע ל-27 בספטמבר.