תקדים: ה-NYSE תשלם קנס של 5 מ' ד' לרשות לני"ע

וזאת במסגרת פשרה לאחר שעלו חשדות נגד הבורסה כי היא מעבירה מידע על המסחר לגופים מסויימים לפני פרוסמם ברבים ■ גורם המקורב לחקירה טוען שצפויים מהלכים דומים נגד בורסות אחרות

במהלך חסר תקדים הסכימה החברה האחראית על ה-NYSE לשלם 5 מיליון דולר לרשות לניירות ערך בארצות הברית, כפשרה על רקע חשדות לפיהם הבורסה העבירה נתוני מסחר למספר גופים מסויימים לפני שהעבירה אותם לשאר הציבור. מדובר בפעם הראשונה שבה הרשות לניירות ערך בארצות הברית מטילה קנס כלשהו על בורסה.

בהודעה שפרסמה הרשות בארצות הברית נכתב, כי לאחר חקירה ממושכת התברר כל הבורסה העבירה מחירי מניות ומידע נוסף למנויים של שני שירותי מידע שניות לפני שהעבירה את המידע הזה לשאר השחקנים בשוק.

לכאורה מדובר בעניין שולי, שכן מדובר בהפרש של שניות בודדות, אך אם לוקחים בחשבון שחלק מאותן מנויים שקיבלו את המידע המוקדם משתמשים במחשבי על למסחר שמבצעים מספר רב של פעולות מכירה וקנייה בשנייה, אז אפשר להבין את החשיבות של השניות הקריטיות הללו שיכולות להבדיל בין רוווח להפסד של מיליוני דולרים.

ההחלטה הינה ניסיון של הרשות להלחם בחשדות לפיהן הבורסות הגדולות בארצות הברית מוטות לכיוון השחקנים הגדולים בבורסה. ההחלטה הזאת מנסה לאזן את "חוקי המשחק" כך שיהיו שווים לכל הצדדים. על פי אנשים המעורבים בחקירה, הרשות חוקרת חשדות דומים בבורסות אחרות.