S&P מעלות מורידה הדירוג לחברות הבנות של קבוצת IDB

בחברת הדירוג הורידו את הדירוג של דסק"ש ואי.די.בי פתוח, והציבו תחזית שלילית המשקפת את האתגרים שעומדים בפני החברות בחודשים הקרובים ■ הדירוג של כור נותר בעינו, עם תחזית שלילית

מעט אחרי מידרוג, גם S&P מעלות שמה על הכוונת את החוב של החברות הבנות של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. הבוקר מידרוג הכניסה לרשימת מעקב שלילית את החוב של דסק"ש מחשש לעלייה בסיכון הפיננסי על רקע מצבה של החברה האם אי.די.בי אחזקות והחזר חובות האג"ח, והערב (ד') גם S&P מעלות מצטרפת.

ב-S&P הורידו את הדירוג של דסק"ש ואי.די.בי פתוח, והציבו תחזית שלילית המשקפת את האתגרים שעומדים בפני החברות בחודשים הקרובים. הדירוג של כור נותר בעינו.

כמו במידרוג, גם ב-S&P מעלות מעריכים את רמת הנזילות של דסק"ש כ"פחות ממספקת" ומעריכים כי היא תיאלץ לממש נכסים בשביל לעמוד בהתחייבויותיה. הכלכלנים סבורים כי חלה הידרדרות בפרופיל הנזילות של החברה ועלייה ברמת המינוף שלה - בעיקר בגלל שהמיזוג בין כור לדסק"ש לא יצאה אל הפועל.

בחברת הדירוג הורידו דירוג דסק"ש ל-BBB לעומת דירוג קודם של A מינוס. התחזית, כאמור, נותרה שלילית על רקע המינוף הגבוה ואי הוודאות והאתגרים בחודשים הקרובים.

גם באשר לאי.די.בי פתוח, ב-S&P מעלות מזהירים ממינוף גבוה וממצבה הרעוע של החברה האם אי.די.בי אחזקות. הדירוג יורד ל-BB מ-BBB+, והתחזית לדירג היא שלילית.

במקרה של כור , כלכלני S&P מותירים את דירוג החוב ב-A מינוס, ומותירים תחזית דירוג שלילית. לטענתם, המינוף בכור נמוך והחברה שומרת על נזילות מספקת.