צפו: פעילי מחאה איימו לקפוץ מהגשר בדיזנגוף סנטר

במקביל, כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ופינו פעילים נוספים שניסו לחסום את הכביש ויצרו עומסי תנועה באזור ■ הפעילים למשטרה: "מכירים את ההרגשה של סף תהום, תחושה שהגענו לקצה? ככה אנחנו מרגישים"

8 פעילי מחאה התבצרו מוקדם יותר הערב (ד') על הגשר של קניון דיזנגוף סנטר בת"א - ואיימו לקפוץ לכביש. במקביל, כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ופינו פעילים נוספים שניסו לחסום את הכביש ויצרו עומסי תנועה באזור.

הצעירים שסירבו לרדת מהגשר, העבירו לשוטרים שהגיעו למקום מכתב בו כתבו: "במקום לחיות יחד כמשפחה אנושית אחת, בנינו חומות בינינו התרחקנו זה מזה. הפכנו ציניים, מנוכרים, הפסקנו להודות על הטוב".

בנוסף ציינו: "לפעמים מגיע זמן שיש לומר באומץ: עד כאן! מכירים את ההרגשה של סף תהום. תחושה שהגענו לקצה? ככה אנחנו מרגישים". את המכתב חתמו ב"היו שלום". מאוחר יותר המשטרה הצליחה להוריד אותם מהגשר וההערכות היו כי מדובר בפרובוקציה בלבד ללא כוונה לממש את האיום. מאוחר יותר נמסר מהמשטרה כי היא שוקלת לתבוע את הפעילים תביעה אזרחית לפיצוי על עלויות החילוץ והאבטחה.

במקביל, פעילי מחאה נוספים שהגיעו למקום ניסתה לחסום את רחוב דיזינגוף למעבר כלי רכב. לאחר מאמצים הצליחו השוטרים לפנות את הפעילים ולחדש את התנועה.

השוטרים במקום עצרו עד כה ארבעה צעירים בגין הפרת הסדר במקום. צוות משא ומתן של המשטרה הגיע למקום והצליח לשכנע את הצעירים שעמדו על הגשר, לרדת ולא לפגוע בעצמם.

הפעילים משתייכים לקבוצה שקוראת לעצמה "מהפכה של אהבה" - קבוצה שקוראת "לחופש, אך לכזה שכרוך באחריות, שמבין את העוצמה של כל אחד מאיתנו". בשיחה עם "גלובס", אחת מהפעילות מסרה כי מדובר ברשת של אנשים פרטיים, שהגיעו להחלטה שאי אפשר להמשיך עם המצב החברתי הקיים, וכי חייבים להעיר אנשים למצב, תוך קריאה למהפכה ענקית. "הפעולה היום היא בסיס לפעולה ענקית שתבוא בהמשך. ב-21 בספטמבר בחצות אנחנו מתכננים צעדה גדולה ברחובות".

הפעילה מסרה ל"גלובס" כי הקבוצה מונה כ-100 אנשים, ומשתפת פעולה עם אנשי המחאה החברתית. "אנחנו קוראים לתודעה של בעד. הממשלה היא לא אויב שלנו - היא חלק מאיתנו ומייצגת את מה שקורה כאן. ברור לנו שהעם רוצה שינוי ולדעתנו במחאה של הקיץ שעבר לא היה ברור מספיק מה באמת רוצים לשנות. יש בשלות של אנשים - אנחנו בפני פרשת דרכים וסבורים שהרבה אנשים בעם מתאבדים חברתית".

לקבוצה דף פייסבוק, וכן אתר אינטרנט, בו הם טוענים כי "זו מהפכה שמקבלת אחריות על מצב העולם. אנחנו מסתכלים באומץ על כל האתגרים שעומדים בפנינו: על המלחמות והאלימות, על העוני והניצול, על הדיכאון והניכור, על החורבן האקולוגי והאכזריות כלפי בעלי החיים - ואנחנו מקבלים אחריות, ומבינים ששינוי אמיתי מתחיל מבפנים".

הקבוצה טוענת כי היא התארגנות ללא מטרת רווח: "שמנו לעצמנו למטרה ליצור אנושות שנהנית מאהבת חינם. החזון שלנו הוא לא פחות מגן עדן עלי אדמות בו בני האדם חיים יחד בהרמוניה זה עם זה. זה כבר קורה - המהפכה כבר התחילה. אנחנו מאושרים להיות משרתים של האהבה".