לאומי: מניות הבנקים אטרקטיביות להשקעה ארוכת טווח

כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון: קיימת עדיפות בחשיפה גבוהה יותר באפיק המנייתי לשווקים הבינלאומיים לעומת השוק המקומי

על רקע הפעולות המוניטאריות עליהן הכריזו הבנקים המרכזיים באירופה, ארה"ב ויפן נרשמה אופטימיות זהירה בשוקים הפיננסיים בעולם ובארץ. עם זאת, "אנו מעריכים כי המשך מעורבות הרגולאטור, המצב הגיאו-פוליטי וההאטה הכלכלית בעולם ובמשק המקומי עלולים להעיב על ביצועי החברות המקומיות גם בהמשך". כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בלאומי ממשיכים להמליץ על אחזקה בענפי הטכנולוגיה והאנרגיה במשקל גבוה ממשקלם במדד. בנוסף, "נראה כי רמת המחירים בסקטור הבנקים נראית אטרקטיבית למשקיעים לטווח ארוך. במקביל, אנו מוצאים כי קיימת עדיפות בחשיפה גבוהה יותר באפיק המנייתי לשווקים הבינלאומיים לעומת זה המקומי, זאת על רקע ציפיות לשיפור עקבי בכלכלת ארה"ב לצד הקלה במפלס החששות בנוגע למשבר החובות באירופה".

בנוגע לשוק האג"ח הממשלתי סבורים כלכלני לאומי כי לאקטיביות הננקטת על ידי בנקים מרכזיים בעולם תהיה השפעה עקיפה על המסחר באפיק הממשלתי וכי מגמת המסחר בטווח הקצר תושפע בעיקר מגורמים מקומיים. רמת התשואות הנמוכה ורמת אי-הוודאות באפיק הממשלתי תומכים בהחזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני, בעיקר משיקולי יחס תשואה ריאלית לסיכון.

"אי הוודאות בנוגע לרמת האינפלציה בחודשים הקרובים גבוהה ונובעת, בין היתר, מעליות אפשריות במחירי הדיור ונטל המיסים לעומת ירידה אפשרית בסעיפי התקשורת והחינוך. לפיכך, אנו מעדיפים להחזיק בתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי".

בשוק האג"ח הקונצרני מעריכים בלאומי כי רצוי להתמקד באגרות במח"מ של כ-3 שנים אשר הונפקו ע"י חברות בעלות תזרים יציב, תוך שמירה על פיזור ענפי ועסקי.

בנוגע לשוק המט"ח מעריכים כלכלני לאומי כי על אף שינוי המגמה השבוע, צפוי השקל לשוב ולהיחלש מול הדולר בהמשך השנה. הערכה זו נתמכת בהמשך האטה במשק והעמקת הגרעון הממשלתי. עוד ישפיע על המסחר אופן ניהול המדיניות המוניטארית בארה"ב ובאירופה בהמשך.