אבו-מאזן מכחיש התנ"ך

בביטוי 'בית המקדש המדומה' אבו-מאזן משתלח בליבת קיומו ההיסטורי של עם ישראל

ההסתה האינטנסיבית של הרשות הפלסטינית, הישירה והעקיפה, היא זו שגורמת לעוינות גדלה ומתרחבת של חוגים שונים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם כנגד עצם קיומה של ישראל.

האג'נדה של אבו מאזן היא ברורה ומדויקת להפליא - בניית נרטיב שלפיו לעם היהודי אין כל שורשים בישראל, ואילו הערבים הם שהיו כאן מאז ומעולם. ההסתה מבוססת על פיתוח שיטתי ושקרי של מנטרה אחר מנטרה פרי יצירתיות של צוותים קריאטיביים, וחזרה בלתי פוסקת עליהן.

מנטרות אלה הם חלק מקמפיין מתמשך המייצג אג'נדה המבוססת על תורת השלבים של יאסר ערפאת, שעיקרה חיסול הישות היהודית במדינת ישראל, אשר לאחר שנכשלה בגישת הטרור, לובשת עתה אופי של תהליך דה-לגיטימציה מובהק.

המנטרה שבשנה האחרונה נעשה בה שימוש תכוף ושיטתי היא השימוש בביטוי 'בית המקדש המדומה' על ידי אבו מאזן ושריו, שמשמעותו הברורה היא כי 'סיפור' בית המקדש הוא המצאה ציונית שאין לה אחיזה במציאות. אין זה סוד כי במשך תקופה ארוכה, חפרו הערבים בהר הבית, מתחת למסגדים, וגרסו עד דק כל פריט ארכיאולוגי, בין אם הוא שייך או לא שייך להיסטוריה היהודית כאן.

אך, הבעיה היא אינה ארכיאולוגית גם לא מדעית, אלא בהכחשה המוחלטת של ספר התנ"ך המקודש לעם היהודי ולנוצרים באשר הם. בניית בית המקדש הראשון על ידי שלמה המלך מתוארת בתנ"ך באופן מפורט עד כי ניתן על פיה להכין תכנית ארכיטקטונית לביצוע מושלם.

תיאור זה, ואזכורים נוספים בתנ"ך, הם כמובן חלק בלתי נפרד מהספר קדוש לעם היהודי, המציג את תולדותיו וזיקתו החד משמעית לישראל. הביטוי, 'בית המקדש המדומה' אינו אלא הכחשת התנ"ך עצמו כספר קדוש אותנטי של העם היהודי, שכן לא ניתן להסיר ממנו חלקים שאינם נוחים לפלשתינאים.

די להיווכח כיצד מגיב העולם המוסלמי על התגרויות מטורפות של בודדים בנביא מוחמד, כדי להבין עד כמה שוגה ממשלת ישראל בכך שאינה מגיבה באופן חריף להשתלחויות של אבו מאזן, בליבת קיומו ההיסטורי של עם ישראל, זאת לאחר שעשה הפסקה מתודית להכחשת השואה שבזמנו שימשה כדגל האישי שלו.

חוסר התגובה, על תהליך ההסתה וטשטוש הנרטיב היהודי בישראל, מהווה בטווח ארוך סכנה קיומית. שכן הוא מחלחל למקומות רבים, מניע חרמות נגד מוצרים מתוצרת ישראל, מזין את השנאה היוקדת של נשיא איראן אחמדיניג'אד, והופך לדבק מגבש אנטי ישראלי של חוגים הולכים ומתרחבים באירופה.

מערכות ההסברה בישראל אינן מתייחסות כלל לתופעות אלה, והנזק הולך ומצטבר, לא רק בקרב עמים אחרים, אלא גם אצל ישראלים, בחלקם עולים מבריה"מ (לשעבר), שלא למדו על כך בבית ובבית הספר. גינוי חריף של אמירות אלה, בכל פעם שהן נאמרות מפיהם של פלשתינאים בכירים, הוא מחובתו הבסיסית של ראש הממשלה.

הכותב הוא יועץ לשיווק