קוקה-קולה, מקדונלד'ס ושורה של מפרסמים נגד מיקרוסופט

זועמים על החלטת מיקרוסופט לכלול בדפדפן אקספלורר 10 אופציה שגורמת לכך שמפרסמים ואתרים לא יוכלו לעקוב אחר התנהגות הגולשים ברשת

ההשקה המתוכננת של חלונות 8 מבית מיקרוסופט הצליחה להרגיז שורה של מפרסמים גדולים בארה"ב. הסיבה לכך היא החלטתה של ענקית התוכנה לכלול בדפדפן המובנה, אקספלורר 10, אופציה שגורמת לכך שמפרסמים ואתרים לא יוכלו לעקוב אחר התנהגות הגולשים ברשת (Do Not Track).

אפשרות זו כבר קיימת היום, אך מיקרוסופט ביקשה לבדל את עצמה בשוק הדפדפנים על-ידי הכנסת האפשרות כמובנית ,ורק מי מהמשתמשים שירצה לוותר עליה, יצטרך לשנות את הגדרות ברירת המחדל (Opt Out).

אפשרות Do Not Track שולחת אות (סיגנל) לאתרים בהם גולשים המשתמשים, שמביע את חוסר הרצון שלהם לנטר את ההתנהלות שלהם אונליין.

המהלך הרגיז את אנשי קוקה-קולה, מקדונלד'ס, נסטלה, טויוטה, אמריקן אקספרס ושורה של מפרסמים גדולים תחת ארגון ANA (Association of National Advertisers), ששלחו מכתב זועם בנושא למנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר.

במכתב הם טוענים כי ברירת מחדל של חוסר יכולת לעקוב אחר התנהגות הגולשים היא פגיעה בחופש הבחירה של המשתמשים ובאינטרסים שלהם. יתרה מזאת, הם מציינים כי הדבר יפגע בחוויית הגלישה, כיוון שהוא יוריד את היקפי הפרסום באינטרנט ויביא למצב שבו הגולשים ייאלצו לשלם ביוקר על שירותים שקיבלו עד כה בחינם או בתשלום מופחת.

בשורה התחתונה נראה כי אמנם מיקרוסופט פגעה בעצב רגיש של המפרסמים במהלך שלה, אך מפתיע לראות איך המפרסמים מוחים באופן פומבי ונרחב כל-כך על כך שהם לא יכולים לעקוב אחר הגולשים ולפגוע בפרטיות שלהם לטובת אינטרסים מסחריים ואחרים.

מיקרוסופט עדיין לא הגיבה על המכתב של ארגון המפרסמים ANA.