משבר אמון בין ועד עובדי "מעריב" לעורך: ניר חפץ מגן על נוחי דנקנר

הוועד: העורך הראשי ניר חפץ פרסם הבוקר ידיעה בעיתון תחת הקרדיט "כתב מעריב", ובה הגן על בעל המניות נוחי דנקנר ולא ביקש את תגובת העובדים

עובדי עיתון "מעריב" יוצאים נגד עורך העיתון. בהודעה שפורסמה הבוקר (ו') בעמוד הפייסבוק של ועד העיתונאים, טוענים העובדים כי ניר חפץ פרסם הבוקר ידיעה בעיתון תחת הקרדיט "כתב מעריב", ובה הגן על בעל המניות נוחי דנקנר ולא ביקש את תגובת העובדים.

בידיעה מתאר חפץ את פסק הדין של השופטת ורדה אלשיך אתמול, בה נמתחה ביקורת מרומזת על בעל המניות האחר של העיתון, עופר נמרודי. כן הוא מתאר את החלטת דירקטוריון דסק"ש להעביר הלוואה לפעילות העיתון.

"במסווה של כתבה עיתונאית", כתבו אנשי הוועד לאחר הכותרת "הבהרה", "שחתומה על-ידי 'כתב מעריב' ומפורסמת הבוקר בעיתון עם הפניה מהשער, יוצא העורך הראשי שוב להגנתו של בעל השליטה לשעבר, נוחי דנקנר, מבלי להקפיד על סטנדרטים עיתונאיים ראויים כמו קבלת תגובה מגופים רלוונטיים (במקרה זה העובדים), וזאת לאחר שרק בשבוע שעבר התנדב אותו עורך ראשי, בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, לייצג את דנקנר ולא את עיתונאיו ועובדיו".

עובד ב"מעריב" אמר ל"גלובס" כי "ידיעה מאוזנת הייתה צריכה לכלול תמונה של בעל המניות המרכזי ב'מעריב' בשנה וחצי האחרונות, נוחי דנקנר, ולא של עופר נמרודי. כמו כן, אם מדובר בטקסט שהעורך הראשי של העיתון כופה אותו כידיעה חדשותית, מדוע הוא חותם כ'כתב מעריב', ולא בשמו האמיתי?

"בכל מהלך האירועים כשסיקרו העובדים את המאבק, הם הקפידו לבקש את תגובת אי.די.בי לכל ידיעה. ומעל כל זה, כמי שהציג את עצמו כנציג הקבוצה בוועדת הכלכלה של הכנסת, האם כתיבת הידיעה עומדת בכללי האתיקה?".

"דיווח מדויק ומאוזן"

ניר חפץ מסר בתגובה: "היקף הסיקור היומיומי ב'מעריב' של מחאת העובדים המוצדקת למן תחילתה, והחופש שקיבלו נציגי הוועד לדווח בעיתון על פעולותיהם - הינו חסר תקדים בתקשורת הישראלית וגדול בהרבה מהאופן שבו מסקרים או סיקרו את עצמם כלי תקשורת אחרים במשבר כלכלי. דבר זה אינו מקרי. הוא נובע מהזדהותי המוחלטת עם זכויות העובדים והתגייסותי למען מטרה צודקת זו, הן בעריכה והן בפעולות נוספות.

"במקביל, כעורך הראשי, אני מחויב כלפי הקוראים לדיווח מדויק ומאוזן, שישקף את התמונה העובדתית במלואה על כל צדדיה. כזו היא בדיוק הכתבה שפורסמה היום ואשר מביאה, כמעט מילה במילה, את החלטת בית המשפט".