נומורה: הירידה בשיעור האבטלה תקצר QE3 ב-3-4 חודשים

להערכתם, כל ירידה של 0.1% בשיעור האבטלה צפויה לקצר את משך התוכנית בחודש ■ היום פורסם בארה"ב כי שיעור האבטלה ירד בחודש ספטמבר מ-8.1% ל-7.8%, הרמה הנמוכה ביותר מאז נכנס אובמה לתפקידו בינואר 2009

הירידה החדה בשיעור האבטלה בארה"ב תקצר בשלושה עד ארבעה חודשים את משך תוכנית QE3, כך אומרים היום (ו') כלכלני נומורה. להערכתם, כל ירידה של 0.1% בשיעור האבטלה צפויה לקצר את משך התוכנית בחודש.

היום פורסם בארה"ב כי שיעור האבטלה ירד בחודש ספטמבר מ-8.1% ל-7.8%, הרמה הנמוכה ביותר מאז נכנס אובמה לתפקידו בינואר 2009. תוכנית הרכישות הטרייה של הפדרל ריזרב, נזכיר, הושקה על מנת להוריד את שיעור האבטלה הגבוה.

במסגרת התוכנית אמור ה'פד' לרכוש כל חודש אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של כ-40 מיליארד דולר, עד אשר ייראה שיפור משמעותי בשוק העבודה.

ג'ורג' גונקלבס, אסטרטג אג"ח בנומורה, אמר היום כי החברה לא ניסתה לקבוע תאריך יעד לסוף התוכנית, כך שלא ניתן להעריך מתי יפסיק ה'פד' לרכוש אג"ח. עם זאת, הוא קבע כי השוק מצפה שהרכישות ימשיכו עד לפחות סוף 2013, כך שהירידה המפתיעה בשיעור האבטלה בספטמבר עשוהי לרמוז על כך שהתוכנית תגמר ברבעון השלישי של 2013.