ישראל התקבלה לוועדה האירופית של ארגון רשויות ני"ע

המהלך התאפשר לאחר שכל 24 חברי הוועדה המרכזית של הארגון הבינלאומי אישרו את בקשת ישראל בחודש מאי האחרון ■ האישור בא על רקע הקשיים של ישראל לפעול בתור חברה שוות זכויות בוועדה האזורית של הארגון במזרח התיכון

הוועד המנהל של רשויות ניירות הערך הבינאלומי (IOSCO) אישר את בקשת הרשות לניירות ערך הישראלית להצטרף לוועדה האזורית האירופית (ERC) כחברה מן המניין, וזאת לאחר שכל 24 חברי הוועדה המרכזית של הארגון אישרו פה אחת את הבקשה הישראלית במהלך כינוס שנערך בחודש מאי האחרון בסין.

"זוהי תעודת כבוד לרגולציה הישראלית. החלטה זו משקפת את ההכרה האירופאית ברגולציה הישראלית כאיכותית ומקצועית, וככזו העומדת בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר. מדובר בצעד חשוב המקרב אותנו לקראת הכרה הדדית באיכות הרגולציה בתחום דיני ניירות ערך בין ישראל ובין מדינות הגוש האירופאי, כחלק ממפת הדרכים של מתווה הרגולציה לשנים הבאות בשוק ההון כפי שהצגנו בחודש שעבר", אמר פרופסור שמואל האוזר, יושב ראש הרשות לניירות ערך. "החלטה זו מצטרפת לקביעותיהם של קרן המטבע הבינלאומית וה-OECD לפיהם איכות הפיקוח הישראלית היא בין הטובות בעולם, ורשות לניירות ערך האירופאית שהחליטה להכיר בתשקיף הישראלי".

הבקשה הישראלית להצטרף לוועדה האירופית באה על רקע מספר קשיים ומוגבלות המונעות מישראל לפעול בתור חברה שוות זכויות בוועדה האזורית של הארגון באפריקה ובמזרח התיכון. החברות בוועדה האזורית האירופאית תבוא במקום חברותה של ישראל בוועדה זו. עד כה, הרשות לניירות ערך הייתה מנועה בפועל, על רקע המצב המדיני, הפוליטי והביטחוני במזרח התיכון, מלהשתתף בדיוני ומפגשי הוועידה האזורית של אפריקה והמזרח התיכון, המתקיימים בחלקם במדינות שעמן אין לישראל קשרים דיפלומטיים.