בנק הפועלים יממן פרוייקט של שיכון ובינוי בכ-560 מיליון ש'

שרי אריסון היא בעלת השליטה הן בשיכון ובינוי והן בבנק הפועלים ■ ועדת הביקורת של החברה קבעה אין מדובר בעסקה חריגה ואישרה את ההתקשרות עם הבנק בשלהי אוגוסט

שיכון ובינוי, בשליטתה של אשת העסקים שי אריסון, הודיעה לבורסה הערב (ד') כי דירקטוריון החברה אישר לחברה הבת שלה - שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת, להתקשר עם בנק פועלים, גם הוא בשליטתה של אריסון, בהסכם למימון פרוייקט הרחבה של תחנת אתגל באשדוד והסבתה להפעלה בגז טבעי.

היקף הפרוייקט מוערך בכ-700 מיליון שקל ואילו היקף המימון שיעניק הבנק לחברה יעמוד על כ-560 מיליון שקל.

לפי ההודעה, הדירקטוריון ווועדת הביקורת של החברה אישרו את ההתקשרות עם הבנק כבר בשלהי חודש אוגוסט, כאשר לפי טיוטת ההסכם הבנק ישמש כמארגן החוב הבכיר, כמלווה וכנציג המלווים. כמו כן, בהתאם לתוכניות החברה הבת, הפרוייקט עתיד להיות ממומן במימון פרויקטאלי שקלי נושא ריבית קבועה שתיקבע בהתאם לדירוג החוב.

בהתאם לטיוטת ההסכם, הבנק הסכים להשתתף בעצמו בהעמדת מימון לפרוייקט בהיקף של כ-300 מיליון שקל לכל הפחות, כאשר היקף ההלוואה הכוללת מוערך בכ-560 מיליון שקל.

כאמור, חרף העובדה שבעלת השליטה בבנק הפועלים היא גם בעלת השליטה בשיכון ובינוי, במסגרת החלטתה קבעה וועדת הביקורת של החברה כי ההתקשרות עם הבנק אינה מהווה עסקה חריגה.