אדידס סידרה לריאל מדריד ניצחון בקלאסיקו

אדידס משלמת לאלופה הספרדית את חוזה ההלבשה הגבוה מבין מועדוני הכדורגל בעולם: 38 מיליון אירו לעונה; ברצלונה רק במקום השני; דירוג 10 הראשונות - בפנים

ריאל מדריד היא קבוצת הכדורגל שמכניסה את הסכום הגבוה ביותר בעולם הכדורגל מספקית ההלבשה שלה - אדידס. אלופת ספרד מקבלת מהחברה הגרמנית 38 מיליון אירו בעונה, בחוזה שתקף עד סוף עונת 2019/20. יריבתה הגדולה, ברצלונה, רק במקום השני בדירוג זה, עם 33 מיליון אירו בעונה שהיא מקבלת מהחברה האמריקאית נייקי (חוזה עד 2018). כך התברר ממחקר חדש של סוכנות PR Marketing, שפרטיו התפרסמו באתר sportingintelligence.

במקום השלישי נמצאת מנצ'סטר יונייטד, שמקבלת 31.5 מיליון אירו בעונה מנייקי. הצדדים נמצאים בימים אלו במו"מ אינטנסיבי על הארכת החוזה ביניהם, שיסתיים בתום עונת 2014/15. על-פי הערכות, צפוי ההסכם לצמוח בעשרות אחוזים.

הקבוצות המכניסות בעולם מחסות הלבשה
 הקבוצות המכניסות בעולם מחסות הלבשה

מהמחקר עולה כי נייקי ואדידס שולטות באופן כמעט מוחלט על תחום הלבשת הכדורגל האירופי, כשתשעה מתוך עשרת המועדונים בדירוג מקבלים חסות הלבשה מחברות אלו (חמישה מועדונים לנייקי, ארבעה לאדידס). יוצאת הדופן היא ליברפול, שמדורגת רביעית ברשימה, לאחר שהחלה לקבל העונה חסות מהחברה האמריקאית וורייר (מותג מבית ניו באלאנס).

אגב, מי שמצליחה למנף את הפרסום בכדורגל להכנסות הגבוהות ביותר היא אדידס: המחזור של אדידס שקשור למוצרי כדורגל צפוי להסתכם ב-2012 ב-1.6 מיליארד אירו, לעומת נייקי שתסתפק ב-1.5 מיליארד אירו הכנסות מכדורגל. הרחק במקום השלישי נמצאת פומה (340 מיליון אירו). אדידס מחזיקה בנתח של 38% מכל מכירות מוצרי הכדורגל ברחבי העולם, לפני נייקי שמחזיקה ב-34% מהשוק.