רייטינג באינטרנט: ירידה כללית בגלישה, "גלובס" מוביל בכלכלה

ספטמבר: הישראלים נפשו - ושיעורי הגלישה באינטרנט צנחו ■ רק 8 אתרים רשמו עלייה בהיקף הגולשים; ערוץ הספורט רשם את הזינוק הגבוה ביותר

תקופת החגים הביאה לירידה ניכרת בשיעורי הגלישה באינטרנט בחודש ספטמבר - כך עולה מניתוח שערך "גלובס" לנתוני ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט שמסופקים על-ידי חברת גמיוס ישראל.

מהניתוח עולה כי מספר הגולשים החודשי הממוצע של כלל האתרים ירד בכ-8.5%, ומספר הגולשים היומי הממוצע ירד בכ-6.6%. למעשה, רק 14% מהאתרים הישראלים הנמדדים על-ידי הוועדה רשמו עלייה במספר הגולשים החודשי בחודש ספטמבר, ורק 10% רשמו עלייה במספר הגולשים היומי. ירידה נרשמה גם במספר הדפים הנצפים (ממוצע של 14%) ובזמן השהייה לגולש באתר (9%).

הסיבה לשיעורי הירידה נובעת, כאמור, מכך שמאמצע ספטמבר החלה תקופת החגים, וסביר שישראלים רבים בחרו לבלות את ראש השנה ויום כיפור בחופשות בארץ ובחו"ל, ומטבע הדברים גלשו פחות לאתרי האינטרנט המקומיים.

מניתוח "גלובס" עולה כי אתר ערוץ הספורט היה מהבודדים שנהנו מעלייה בספטמבר וגם ניצל את המומנטום לצמצם פערים מהמתחרה הגדול, אתר one. הפער בספטמבר במספר הגולשים החודשי עמד על 19.5 אלףף לעומת 110 אלף בחודש אוגוסט. גם במספר הגולשים היומי חלה ירידה משמעותית בפער, כשבספטמבר עמד הפער על 28.5 אלף גולשיםף לעומת 37.7 אלף גולשים בחודש שקדם לו.

עם זאת, לערוץ הספורט יש עוד הרבה עבודה בדרך למהפך, ובעיקר במספר העמודים הנצפים, פער שהלך והתרחב בספטמבר, ובזמן השהייה הממוצע לגולש, שם הפערים רחוקים מצמצום עם הבדל של כ-4 שעות לטובת one.

באשר לעשירייה המובילה של האתרים לפי מספר הגולשים החודשי, לא נרשם שינוי משמעותי, מלבד צמד האתרים תפוז ונענע10 שמתחלפים במקומות 4-5 מחודש לחודש, כשהפעם תפוז הוא זה שמוביל.

אצל וואלה ו-ynet לא ניכר שינוי משמעותי, מלבד העובדה שוואלה חזר להוביל בגזרת הגולשים בני 18 ומעלה.

בזירה הכלכלית, "גלובס" ממשיך להוביל בממוצע הגולשים היומי, המעיד על נאמנות הגולשים שחוזרים ונכנסים מדי יום לאתר. אתר "גלובס" רשם ממוצע גולשים יומי של 82.6 אלף גולשים, כשאחריו נמצא "דה מרקר" עם 73.2 אלף גולשים, ו"כלכליסט" עם 68.4 אלף גולשים. אתר "ביזפורטל" עדיין נמצא הרחק מאחור עם 26 אלף גולשים בלבד.

באשר למספר הגולשים החודשי, ל"דה מרקר" גלשו 614 אלף גולשים בפועל בספטמבר, כשאחריו צמודים זה לזה "כלכליסט" עם 505 אלף, ו"גלובס" עם 503 אלף גולשים. "ביזפורטל" סיים את ספטמבר עם 136 אלף גולשים.

בתוך כך, ועדת המדרוג הודיעה כי היא משיקה מערכת לרייטינג יומי של אתרי האינטרנט הישראלים. הכוונה היא שהחברים בוועדה - אתרים ומשרדים - יוכלו לראות את נתוני הגלישה של יום קודם, בדומה לנתוני רייטינג המתפרסמים בטלוויזיה. נתונים אלה משקללים נתוני טראפיק (תעבורה) עדכניים עם נתונים מחודשים קודמים כדי לספק הערכה על נתוני אמש.

מנכ"ל הוועדה, גל תורג'מן, ציין כי "המדד היומי הוא כלי חשוב למפרסמים ולכלל העוסקים בתעשיית הפרסום באינטרנט". לדבריו, בחודשים הקרובים תשיק הוועדה גם מדידה של וידיאו וסלולר.

דירוג אתרי
 דירוג אתרי