הוועדה למדרוג באינטרנט מתפרקת אחרי פחות משנתיים, ושוק האינטרנט הישראלי חוזר אחורה ■ אנשי דיגיטל, מפרסמים וחברי הוועדה מסבירים איפה טעינו ומה עשוי להיות הצעד הבא בניסיון להציל את מה שנשאר ממדידת האינטרנט
בסיומו של יום, אנחנו נמצאים במצב אבסורדי שבו אין לנו מדד רייטינג רשמי למדיה הכי מדידה ■ אם לא נתעשת, התקציבים בדיגיטל רק ילכו ויקטנו
זאת לאחר פרישתן של ynet ו-וואלה מהמדידה בחודש האחרון ■ האסיפה הכללית של הוועדה התכנסה היום והחליטה להיכנס להליך של פירוק הוועדה מרצון ■ סגירת פעילות הוועדה היא מיידית - לא יפורסמו הנתונים החודשיים לספטמבר
זאת לאחר שבתחילת החודש ביקשה קבוצת "ידיעות", שכוללת את xnet ,ynet ו"כלכליסט", שלא לכלול את נתוני המדידה לחודש אוגוסט ■ על אף הפרישה, הקודים של ועדת המדרוג וגמיוז, שמאפשרים את מדידת הגלישה, עדיין קיימים
עקב פרישת וואלה מהוועדה למדידת האינטרנט, הוועדה דורשת ממנה פיצוי כספי ■ טוענת: "וואלה חתומה על הסכם חברות בוועדה למדרוג עד מאי 2015"
גלגל הצלה למדידת האינטרנט? ההפחתה בתשלום לא רק תכסה על החלק של וואלה שפרשה, אלא תפחית עוד מהתשלומים השוטפים של חברי ועדת המדרוג
האתרים הגדולים פורשים, המפרסמים לא מנצלים את המידע השיווקי שעולה מהמדידה, ומשרדי הפרסום לא מצליחים לקדם את הפרסום בדיגיטל ■ כל הסיבות לכישלון הפיכת האינטרנט בישראל לשחקן מרכזי בשוק הפרסום
מקורבים לאתר מציינים כי אחת הסיבות לפרישה דומה לזו של וואלה - חוסר שביעות-רצון מהשלכות המדידה על שוק הפרסום המקוון
בוועדה צריכים לטפל משפטית בכל אחד מהאתרים שפורשים ממנה
וואלה, המובילה בדירוג הרייטינג באינטרנט בישראל, הסירה כבר לפני שבוע את אמצעי המדידה באתריה, והיא אינה נמדדת יותר בדירוג היומי של ועדת המדרוג
בחודש שעבר, בכנס MAD של "גלובס", הביע ישועה אכזבה גלויה ממדידת הרייטינג באינטרנט: "לא קרה כמעט כלום מאז שהמדידה נכנסה, וזה מאכזב. המדידה לא הצליחה להביא את הפרסום הדיגיטלי למקום הראוי לו"
וואלה מוביל בגלישה באתרים המותאמים, מאקו צמוד אליו ולפני ynet ■"גלובס" מוביל את האתרים הכלכליים בכל הפרמטרים, גם באתר המותאם לסלולר וגם מגלישה ממחשב
אתר דפי זהב מזנק למקום השישי - עלייה של 6.2% בחודשי ו-11% ביומי ■ אתר רשת רשם עלייה של 12% בגולשים, מקום ראשון בזמן צפייה ממוצע בווידיאו
חברת המדיה יוניון נמנעת מלשלם עבור נתוני ועדת המדרוג למדידת הגלישה באינטרנט, בטענה כי חלוקת הנטל בין המשרדים החברים בה במימון פעילות הוועדה אינה הוגנת ■ יוניון: "ועדת המדרוג הפכה לכלי שרת בידי יוניברסל מקאן"
"גלובס" ממשיך להיות האתר הכלכלי המוביל ונכנס לעשירייה הראשונה ■ בזכות הריאליטי: מאקו עוקף את ynet בווידיאו - אך וואלה ממשיך להוביל בפער גדול
"גלובס" - האתר הכלכלי הנצפה ביותר מדי יום ■ אתר ynet הצטרף למדידת הצפייה בווידיאו באינטרנט אחרי וואלה - ומפגר אחרי וואלה בפער עצום: 42% לטובת וואלה בכמות הצופים ו-247% לוואלה בזמן הצפייה החודשי הממוצע לגולש