ירידה לאתרי האינטרנט ביוני; אתר "גלובס" מוביל בכלכלה

אתר דפי זהב מזנק למקום השישי - עלייה של 6.2% בחודשי ו-11% ביומי ■ אתר רשת רשם עלייה של 12% בגולשים, מקום ראשון בזמן צפייה ממוצע בווידיאו

חודש יוני לא הטיב עם אתרי האינטרנט הישראליים, ורובם המוחלט רשם צניחה חופשית - אמנם חד-ספרתית, אך נראה כמו גל של גולשים שהצביע בעכבר. לפי נתוני ועדת המדרוג, אתר וואלה רשם ירידה של 5.3% במספר הגולשים בפועל החודשי, ynet עם ירידה של 3.7%, והאתרים מאקו (3.3%) תפוז (1%) ונענע10 (2.7%) ירדו גם הם.

את המקום השישי במדידת הרייטינג באינטרנט תפס לראשונה אתר דפי זהב, שהצליח לנצל מומנטום שלילי בקרב האתרים המובילים עם עלייה של 6.2% בחודשי ו-11% ביומי, ועקף בכך את יד2, שירד ב3.4% ביוני.

מבין האתרים הבודדים בעשרים הראשונים שלא ירדו ניתן לרשום את אתר fxp, ששומר על יציבות; ואת האתרים עכבר העיר ו-וואלה שופס, שרושמים עלייה קלה.

מי שממשיך להפתיע הוא האתר של זכיינית ערוץ 2 רשת, שהמשיך לרכוב על הצלחות טלוויזיוניות כמו "המירוץ למיליון" ו"מצב האומה", ורשם עלייה של 12.4% בחודשי ו-34% ביומי.

אתר רשת הוא גם המוביל מבחינת זמן צפייה ממוצע לגולש במדידת הווידיאו, עם כ-3.5 שעות צפייה, אם כי הוא ניצב רק במקום השישי מבין האתרים הנמדדים. את המקום הראשון תופס אתר וואלה, ואחריו אתר ynet שחוזר למקום השני על חשבון אתר מאקו, אף שמספר הצופים המצטבר במאקו גדול יותר. במקום הרביעי נמצא אתר תפוז, שאמנם מספר הצופים בו נמוך משלושת הראשונים, אך הוא ניצב במקום השני בכמות הצפיות.

בזירה הכלכלית, שלושת האתרים רושמים ירידה בהיקפי הגלישה החודשית והיומית, אך מאזן הכוחות עדיין נשמר, כשידו של "גלובס" על העליונה הן במספר הגולשים החודשי (683 אלף) והן בממוצע הגולשים היומי (113 אלף).

מדידת אתרי הכלכלה יוני 2013
 מדידת אתרי הכלכלה יוני 2013