וואלה עשויה לפרוש השבוע מהוועדה למדרוג באינטרנט

בחודש שעבר, בכנס MAD של "גלובס", הביע ישועה אכזבה גלויה ממדידת הרייטינג באינטרנט: "לא קרה כמעט כלום מאז שהמדידה נכנסה, וזה מאכזב. המדידה לא הצליחה להביא את הפרסום הדיגיטלי למקום הראוי לו"

אתר וואלה עשוי לפרוש מהוועדה למדרוג באינטרנט - כך נודע ל"גלובס". בוואלה הגיבו היום (ה') לידיעה ב"אין תגובה", אולם בכירים בתעשייה מעריכים כי אכן מדובר בצעד אמיתי ולא בצעד טקטי מצד החברה ומצד מנכ"לה, אילן ישועה.

בחודש שעבר, בכנס MAD של "גלובס", הביע ישועה אכזבה גלויה ממדידת הרייטינג באינטרנט, כשאמר: "לא קרה כמעט כלום מאז שהמדידה נכנסה, וזה מאכזב. המדידה לא הצליחה להביא את הפרסום הדיגיטלי למקום הראוי לו".

ביום שלישי הקרוב תתכנס ועדת המדרוג לדון בין היתר בהפרות של אתר מאקו, שפרסם מודעות המציגות אותו כמוביל בתחום המובייל, על אף שוואלה כלל לא פרסמה את נתוני האפליקציות שלה.

מבחינת וואלה, אפשר להעריך כי מדובר בישיבה מכריעה: צעדי עונשין משמעותיים עשויים להשאיר אותה במדרוג, בעוד שנזיפה קלה עלולה בהחלט לגבש ולהוציא אל הפועל את החלטתה לצאת מהמדידה.

לפי גורמים בתעשייה, וואלה בהחלט לא לבד באכזבתה מהמדידה: רוב מפעילי האתרים מדברים על כך שהמדידה לא הביאה לגידול בתקציבי הדיגיטל ועל כך שממילא התשלום לאתרים מתבצע על בסיס חשיפות והקלקות, כך שאין ערך אמיתי למדרוג.

מנכ"ל הוועדה למדרוג, גל תורג'מן, אמר כי לוועדה לא ידוע על כוונה של וואלה לפרוש.

הוועדה למדרוג באינטרנט הוקמה לאחר מספר שנים שבהן ניסו השחקנים בענף למצוא דרך למדוד בצורה אובייקטיבית את נתוני הגלישה באתרים בישראל. את המדידה עצמה מבצעת חברת גמיוז, שזכתה במכרז שנערך בעבר בנושא. הנתונים מתפרסמים בכל חודש, החל מנובמבר 2011.

על-פי תקנון המדידה הראשוני, עלות מערכת המדידה מתחלקת בין כ-30 אתרים שמשלמים 70% מהעלות, ואילו 30% הנותרים משולמים על-ידי כ-15 משרדי אינטראקטיב, כאשר העלות לכל גורם נקבעת על-פי גודלו היחסי.

מוועדת המדרוג נמסר: "הוועד המנהל של ועדת המדרוג מתכנס ביום שלישי לישיבה מן המניין, כשבין הנושאים על הפרק יתקיים גם דיון על התנהלות חברים בוועדה בנושא פרסום נתוני המובייל. אין קשר בין הדיון לבין רצון של החברים לפרוש, וזו גם לא יכולה להיות עילה לפרישה".