נחתם מזכר הבנות למטרת חיזוק הסחר בין יוון לישראל

נשיא לשכת הסחר היוונית, קונסנטין מיכלוס: "בתקופה זו של משבר עמוק מופיעות הזדמנויות זהב" ■ ערך היצוא היווני לישראל הסתכם ב-2011 ב-148 מיליון אירו, עלייה של 50% בהשוואה ל-2010

מזכר הבנות (MOU) נחתם בימים אלו בין לשכת המסחר והתעשייה אתונה (EVEA) ללשכת המסחר ישראל-יוון, בשגרירות ישראל באתונה למטרת חיזוק קשרי הכלכלה והמסחר בין יוון לישראל.

"בתקופה זו של משבר עמוק מופיעות הזדמנויות זהב", אמר נשיא הלשכה היוונית, קונסנטין מיכלוס, והדגיש כי מטרת מזכר ההבנות היא הידוק קשרי הכלכלה בין שתי המדינות. נשיאת הלשכה הישראלית, עו"ד גילה ליבר גולן, אמרה כי עולם העסקים הישראלי לא נרתע מהמשבר הכלכלי ביוון, וכי המשבר יוצר הזדמנויות בתחומים רבים לשיתוף פעולה.

שתי לשכות המסחר יחליפו ביניהן מידע על ההתפתחויות הכלכליות בשתי המדינות, ועל הזדמנויות לפתח את קשרי הסחר. הן יסייעו למשלחות רשמיות, מסחריות וכלכליות בין שתי המדינות, ויעזרו במימוש יחסים עסקיים. במקרי מחלוקת בין חברים בשתי הלשכות, ייעשה מאמץ לפתור אותן בדרך ידידותית או בבוררות.

זינוק ביצוא היווני לישראל

ערך היצוא היווני לישראל הסתכם ב-2011 ב-148 מיליון אירו, עלייה של 50% בהשוואה ל-2010, לעומת 135.89 מיליון אירו של יבוא מישראל.

מספר התיירים הישראליים שביקרו ביוון ב-2011 הסתכם ב-380 אלף, גידול חד מ-280 אלף ב-2010. בשנת 2012 צפוי להרשם גידול נוסף בתיירות. במקביל, נחנכו טיסות שכר ישירות חדשות מתל אביב.