הדולר היציג ירד מ-3.8 שקלים; "היעד הבא - 3.776 שקל"

הדולר נחלש בכ-0.5% לרמה של 3.79 שקלים, ואילו האירו התחזק לעומת השקל בכ-0.3% לרמה של 4.978 שקלים ■ משה שלום: "אין עדיין סיבה לחשוב שמצאנו כאן תחתית"

הדולר ממשיך להחלש היום (ד') במסחר במט"ח. שערו היציג של המטבע האמריקני נחלש בכ-0.5% לרמה של 3.79 שקלים, ואילו האירו התחזק לעומת השקל בכ-0.3% לרמה של 4.978 שקלים.

חברת הדירוג S&P אישררה היום את דירוג האשראי של ישראל והוא נותר ברמה של +A. כמו כן השאירה החברה את תחזית הדירוג על "יציבה". בהודעה ששלחה החברה נכתב כי למרות ה"החלקה" הפיסקלית של ישראל עקב הכנסות הממשלה הנמוכות "לדעתנו החבילה הפיסקלית שאושרה לאחרונה ורמות הצמיחה הנוכחיות צפויים להבטיח שמירה ויחסי חוב-תוצר ואפילו שיפור מסוים בטווח הבינוני".

משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב-FXCM, מאמין כי הדולר צפוי להמשיך לרדת לכיוון 3.776 שקלים, כאשר השקל ממשיך להתחזק למרות פרסום המדד שלשום.

שלום מציין כי "מדד המחירים לצרכן (0%) ביטל למעשה את הלחץ על בנק ישראל להעלות את הריבית. השקל היה צריך להיחלש כתוצאה מפרסום המדד, אבל מה שקורה בפועל הוא המשך הירידה האיטית לרמות מחיר נמוכות יותר בדולר המקומי. לאירו יש השפעה גדולה כיום על הדולר, זאת כאשר גם שוק המניות בארה"ב וגם הזהב לא נראים חיוביים כמו המטבע האירופאי, ולכן הדולר בעולם וגם מול השקל, ממשיך לסבול. טכנית, מצב מכירות היתר עדיין לא נמצא במצב קיצוני מדיי, ואין עדיין סיבה לחשוב שמצאנו כאן תחתית. היעד הסביר הבא עומד ברמה של 3.776 שקל, אם המגמה לא תשתנה לפני כן".

שלשום פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר והוא הפתיע את האנליסטים כשנותר ללא שינוי על רמה של 106.2 נקודות לעומת צפי לעלייה של כ-0.5%. המדד של חודש ספטמבר ריכז עניין רב וזאת לאור הקפיצה שרשם המדד בחודש אוגוסט על כן האנליסטים עקבו אחרי המדד על מנת לראות אם מדובר היה בקפיצה חד פעמית או בתחילתה של מגמה.

המשק הישראלי יצמח ב-2012 ב-3.5% לעומת 4.6% ב-2011, כך עולה מאומדני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסמו אתמול. לפי הלמ"ס, התוצר לנפש יסתכם השנה ב-117.6 אלף שקל, המהווה גידול של כ-1.7% לעומת אשתקד (במחירים קבועים).