הפדרל ריזרב יתכנס מחר לפגישה; הערכות: ירחיב את QE3

להערכת אנליסטים, בכירי ה'פד' ידונו בשאלה אם יש להרחיב את היקף הרכישות בסוף 2012, אז תגיע לסופה תוכנית "אופריישן טוויסט", במסגרתה רוכש הבנק 45 מיליארד דולר בחודש

לאחר השקת תוכנית ה-QE3 בחודש שעבר, בכירים בפדרל ריזרב ייפגשו השבוע וידונו בהרחבה אפשרית של תוכנית רכישות האג"ח, בפגישה החודשית של ועידת השוק הפתוח שתחל מחר (ג').

להערכת אנליסטים, בכירי ה'פד' ידונו בשאלה אם יש להרחיב את היקף הרכישות בסוף 2012, אז תגיע לסופה תוכנית "אופריישן טוויסט", אולם ככל הנראה לא תמסר הצהרה רשמית בנוגע לכך בסוף הפגישה ביום רביעי. רק בחודש הבא, עת ישוחרר פרוטוקול הפגישה, ניתן יהיה למצוא לכך רמזים.

במסגרת "אופריישן טוויסט" רוכש ה'פד' בכל חודש אג"ח ממשלתיות ארוכות טווח ב-45 מיליארד דולר, ומוכר מנגד אג"ח קצרות טווח. אנליסטים רבים מעריכים כי ה'פד' ירחיב את QE3 בסכום זה, עם אג"ח ממשלתיות במקום מגובות משכנתאות (MBS).

כזכור, בפגישה בחודש שעבר החליט ה'פד' על השקת סבב שלישי של רכישות אג"ח מגובות משכנתאות, והתחייב לרכוש אג"ח ב-40 מיליארד דולר בכל חודש לתקופה בלתי מוגבלת, עד לשיפור תנאי שוק העבודה.

"אני חושב שנוח להם עם תגובת השוק ל-QE3 ועם איך שהכלכלה מתמודדת עם זה", אומר מייקל הנסון מבנק אוף אמריקה. אלן זטנר מנומורה אומר כי "ה'פד' נכנס למצב של המתנה לסימנים לשיפור בשוק העבודה".