רגע לפני העימות: רומני מוביל עם 51%, אובמה רק עם 45%

לקראת העימות שיתקיים הלילה בין מיט רומני וברק אובמה, סקר מכון גאלופ שהתפרסם הערב מעלה כי רומני מוביל על אובמה ב-6%

בעוד 15 ימים יבחרו האמריקנים את הנשיא שלהם, והסקר המעודכן ביותר שיוצא הערב מראה פער גדול לטובת המועמד הרפובליקני מיט רומני: סקר "גאלופ" ארצי שהתפרסם מעניק 51% מהקולות לרומני, מול 45% בלבד לברק אובמה. זאת, שעות בודדות לפני העימות השלישי והאחרון בין השניים שיעסוק בעיקר בנושאי חוץ. הלילה בשעה 03:00 נעביר בשידור חי כאן בחדשות 2 באינטרנט את העימות בין אובמה לרומני.

הסקר מסמל דו קרב אמיתי, ולמרות הדרמטיות של הסקר יש להדגיש כי היתרון של רומני בממוצע הסקרים הוא של 0.6%. מיד לאחר העימות, ישקיעו המתמודדים את מרצם במדינות המתנדנדות. במקביל, סקר CNN שהתפרסם מוקדם יותר מציג תיקו של 47%.

אתמול מיט רומני התרענן על שפת הים בפלורידה, ונח מההכנות לעימות האחרון שיתקיים היום לפנות בוקר. ברק אובמה מצדו, מעודד מניציחונו בעימות הקודם הגיע לפלורידה הערב, וכבר בשבוע שעבר רמז על היתרון היחסי שלו בעימות הערב. "העימות שונה במקצת כי הנושא הוא מדיניות חוץ", הדגיש אובמה.

מנחה העימות הטלוויזיוני בוב שיפר הודיע כבר באילו נושאי חוץ ימקד את שאלותיו, ואין ספק שגם ישראל והגרעין האירני יככבו הפעם בעימות. רומני, המודע ליתרונו של אובמה במדיניות חוץ יהיה חייב להסיט את הדיון בעניין הכלכלה.