שטראוס מייקרת את מוצרי החלב בשיעור ממוצע של 3%

המנכ"ל ציון בלס: "העלייה החדה במחיר החלב הגולמי מחייבת התאמות מסוימות, אך בשלב זה אנו נמשיך לספוג את עליות תשומות הייצור וחומרי הגלם האחרים בכל שאר הקטגוריות של שטראוס-עלית" ■ מחיר המילקי יישאר ללא שינוי

קבוצת שטראוס החליטה שלא להמתין לעדכון הצפוי במחירי מוצרי החלב בפיקוח והכריזה היום (ד') על העלאת מחירים, שאותה היא נימקה בעלייה במחיר החלב הגולמי.

שטראוס תעלה את מחיר הגבינות בשיעור של 5%, את השוקו ב-4%, את מחיר החלב המועשר ב-3% ואת מחיר מעדני "דני" ו"גמדים" בשיעור של 3.5%.

שטראוס בחרה שלא לשנות את המחיר המילקי, שניזוק בשעתו מחרם הקוטג' ובעקבות זאת שטראוס הוזילה את מחירו.

יחד עם זאת, שטראוס הודיעה כי לא תבצע עליית מחיר במוחרי שטראוס-עלית, למרות עליות המחיר שעליהן הכריזו כבר אסם, קוקה-קולה ישראל, יוניליוור, יפאורה-תבורי, טמפו, זוגלובק, חוגלה קימברלי ואחרים.

מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס, הסביר היום את מהלכי החברה ואמר כי "אילולא העלייה במחיר החלב הגולמי לא היינו מעלים כעת את המחירים באף קטגוריה של שטראוס. בשנה החולפת ביצענו עשרות תהליכים בכדי להתייעל ולשמור על רמת מחירים קבועה, זאת למרות העליות החדות במחירי מרבית חומרי הגלם והאנרגיה.

"העלייה במחיר המטרה מחייבת אותנו לבצע התאמות מסוימות במחיר מוצרי החלב. יחד עם זאת, בשלב זה אנו נמשיך לספוג את עליות מחיר תשומות הייצור וחומרי הגלם האחרים בכל שאר הקטגוריות בהן פועלת החברה, ולא נעלה בהן מחירים".

בשטראוס אמרו היום כי "במהלך השנה וחצי האחרונות חברת שטראוס סופגת את העליות במחירי תשומות הייצור והאנרגיה בנוסף לעליות מחירי חומרי הגלם, ולא מעלה את מחירי המוצרים בהתאם לעליות החדות. מהלכים אלה עלו עשרות רבות של מיליונים לחברה, שחייבו שינויים משמעותיים: צימצום הוצאות, ביטול השקעות מסוימות והתייעלויות בכלל מערכי הייצור, המכירה והשיווק".

עדכון המחירים ייכנס לתוקף ב-1 לנובמבר 2012.

עליית מחירי מוצרי החלב של שטראוס
 עליית מחירי מוצרי החלב של שטראוס