חברת CB-4 זכתה בתחרות לסטארט-אפים בתחילת דרכם

הזוכה תקבל חבילת שירותים בגובה של כ-20 אלף דולר מגוגל, ייעוץ עסקי ופיננסי מארנסט אנד יאנג, וייעוץ משפטי ממשרד עו"ד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין

חברת הסטארט-אפ CB-4 היא הזוכה בתחרות ה-Pitch, שהגמר שלה נערך במסגרת כנס ג'רני של "ארנסט אנד יאנג" ו"גלובס". התחרות, שבה התחרו 160 חברות, נועדה לספק במה לחברות בתחילת הדרך, חלקן עדיין בשלב טרום Seed, להציג את המוצרים והחזון שלהן בפני קהל שופטים. הזוכה תקבל חבילת שירותים בגובה של כ-20 אלף דולר מגוגל, ייעוץ עסקי ופיננסי מארנסט אנד יאנג, וייעוץ משפטי ממשרד עו"ד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין.

CB-4 פועלת בתחום ניתוח הנתונים העסקי, מה שמתאים להתלהבות התקופתית מטכנולוגיות בתחום ה-Big data. החברה פיתחה מערכת לניתוח בסיסי מידע גדולים עבור לקוחות בתחומי הקמעונאות והמסחר האלקטרוני.

החברה, שהוקמה ע"י פרופ' עירד בן גל שמכהן כמנכ"ל, וד"ר גונן זינגר, הגישה פטנט על הטכנולוגיה שפיתחו השניים באוניברסיטת ת"א. עד כה, לא גייסה כספים בהיקף משמעותי, אולם יש לה מספר לקוחות.

התחרות סיפקה לקהל ולחברות התנסות ב"חוויה" של הצגה מול משקיעים. מה שבא לידי ביטוי בנאום מכירות זריז - שמכונה Pitch בז'רגון העסקי - שלאחריו מדורגת החברה לפי קריטריונים שונים. התחרות, שבאופייה נגזרה מתחרויות ריאליטי, היא יוזמה משותפת לארנסט אנד יאנג ולקרן ההון סיכון קיינן, שהובלה ע"י נועם קנטי, שותף בארנסט אנד יאנג, ויזהר שי, שותף בקיינן.

שלב הגמר כלל 7 חברות, שהציגו בפני קהל שבו השתתפו 25% משקיעים, 35% יזמים של חברות ו-40% יועצים ובעלי תפקידים אחרים מהמערכת האקולוגית של תעשיית ההיי-טק.

השופטים בתחרות כללו ארבעה מנטורים שמייצגים את מגמת ה"סופר אנג'לים" הישראלים: דן ציפורין, שותף ב-Canaan Partners ובעבר מנכ"ל חברת Shopping.Com שיספק את תקופת החניכה לחברה הזוכה; דב מורן, מייסד ומנכ"ל אם-סיסטמס ומודו; גיגי לוי בעבר מנכ"ל 888; ואורן דוברונסקי, יזם ומנכ"ל Hotbar וכיום משקיע בחברות.

למרות שבקהל היו גם משקיעי הון סיכון רבים, ההתמקדות באנג'לים התאימה למגמה שעוברת על ההיי-טק הישראלי. שרשרת המזון של השקעות ההיי-טק עברה טרנספורמציה בשנים האחרונות, כאשר את מקומן של הקרנות בחברות בשלבים המוקדמים תפסו האנג'לים, החממות למיניהן והמיקרו-קרנות. התחומים שאליהם מכוונות רוב החברות החדשות מתרכזים סביב השילוב בין המגמות המובילות היום בעולם ההיי-טק: מובייל, רשתות חברתיות, וגישה זמינה לאינטרנט.