פרשת הולילנד: המדינה הודיעה כי ייתכנו כתבי אישום נוספים

זאת נגד ראש עיריית ירושלים לשעבר, יהושע פולק; יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים לשעבר, מתי חותה; ועמרם בניזרי ■ הפרקליטות מסרבת להעביר לשולה זקן את הנימוקים לסגירת התיק נגד עו"ד אורי מסר בפרשה

המדינה עשויה להגיש בעתיד כתבי אישום נגד מעורבים נוספים בפרשת הולילנד, ובהם סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, יהושע פולק; יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים לשעבר, מתי חותה; ועמרם בניזרי.

כך עולה מתגובה שהגישה באחרונה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לבקשה של שולה זקן, המואשמת במשפט הולילנד בלקיחת שוחד והלבנת הון, להעביר לידיה את הנימוקים לסגירת תיקי החקירה נגד השלושה ונגד עו"ד אורי מסר, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

לפני כחודש ביקשה זקן מבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי המדינה תחשוף לעיונה את נימוקיה להחלטה לסגור את תיקי החקירה נגד השלושה ונגד מסר, וכן את הנימוקים לכך שעובד יחזקאל, מי שהיה יועצו של אולמרט בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים, נחקר בפרשה כעד ולא כחשוד. זאת, כדי לבחון אפשרות של העלאת טענה לאכיפה בררנית, לפיה החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את זקן מפלה אותה לרעה ביחס לחשודים אחרים, שהוחלט לא להעמידם לדין.

"רק תיקו של עו"ד מסר נסגר בעילת היעדר תשתית ראייתית מספקת, וטרם נתקבלה החלטה סופית בעניינם של האחרים", כתבה הפרקליטות בתשובתה לזקן.

לגופו של עניין, עמדה המדינה על סירובה להעביר לזקן את החומרים שביקשה, בנימוק כי אלה אינם מהווים "חומר חקירה" כהגדרתו בחוק ובפסיקה, ואף אינם דרושים לזקן כדי להעלות טענה לאכיפה בררנית.

"ראיות משמעותיות"

זקן טענה, באמצעות עורכי הדין עופר ברטל, דב גלעד-כהן וצליל וינשטיין, כי חומר החקירה בפרשת הולילנד כולל ראיות משמעותיות לביצוע עבירות שוחד גם על-ידי מסר ויחזקאל, בנוסף ל-4 המעורבים הנוספים שלא נכללו בכתב האישום - וכי יש להוסיפם לכתב האישום בעבירות של סיוע ללקיחת שוחד או תיווך לשוחד.

עיון מעמיק בחומר החקירה", טענה זקן, "מלמד על קיומן של ראיות למכביר באשר למידת מעורבותו של מסר בפרשת הולילנד ובפרשת הזרע, המתבטאת בין היתר בביצוע עבירת תיווך בשוחד או סיוע לקבלת שוחד. התשתית הראייתית כבדת-המשקל נגד מסר, לצד קשריו המקצועיים והחבריים עם אולמרט... מובילים למסקנה כי מסר היה מעורב באופן משמעותי בפרשת הולילנד, ובמיוחד בפרשת הזרע".

בתשובתה לזקן ציינה הפרקליטות כי כבר הבהירה, עם תחילת משפט הולילנד, מהם הקווים המנחים בהעמדה לדין. לדבריה, הועמדו לדין רק חשודים, שנמצאו ראיות חיצוניות ואובייקטיביות למעשיהם, התומכות בגרסתו של עד המדינה ש"ד.

במשפט הולילנד נאשמת זקן לצד אולמרט ואחרים בלקיחת שוחד בהיקף של מאות אלפי שקלים עבור קידום פרויקט הולילנד בירושלים.