גל ההתייקרויות ברשתות השיווק וחברות המזון נמשך: רשת שופרסל מודיעה הערב (ד') על התייקרות בשיעור ממוצע של כ-4% החל מהחודש הקרוב.
לדברי הרשת, העלאות המחיר באות לאחר דרישות להעלאות מחירים ממגוון ספקים רחב שהתקבלו בשופרסל מאז ראש השנה, ושופרסל כרשת שיווק כבר "לא יכולה למנוע את עליות המחירים".
שופרסל טוענת כי העלאות מחירים אלה באות לאחר חודשים רבים בהם לא התבצעו התייקרויות, וזאת חרף עליית מחירי התשומות (שכר עבודה, חשמל, דלק, ארנונה) ועליית חלק ממחירי חומרי הגלם.
"כל זמן שדרישות הספקים במהלך השנה האחרונה היו ספורדיות ונקודתיות, פעלנו בנחישות למניעת העלאות מחיר אלה, תוך תשלום מחיר של היעדר אספקת מוצרים של אותם ספקים לרשת. משהתקבלו דרישות להעלאות מחירים ממגוון ספקים רחב, לא יכולנו למנוע אותן", לשון הודעת שופרסל.
הרשת מבקש לציין כי למרות גידול משמעותי במחירי התשומות בשנה האחרונה, שופרסל תספוג את מרבית הגידול במחירי התשומות, וזאת על מנת לצמצם את שיעור ההתייקרות לצרכן.
בנוסף, החברה מותירה חלק ניכר ממחירי מוצרי המותג הפרטי של הרשת על כנם ולא תעלה את מחיריהם בזמן הקרוב. "אנו קוראים לספקים להימנע מהעלאות מחירים נוספות של מוצרים אלה בחודשים הקרובים", נמסר.
זינוק ברווחים ברבעון השלישי
שופרסל דיווחה רק הבוקר על זינוק של 116% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה, לאחר "המאמצים המתמשכים של החברה במכירות, בהתייעלות ובחיסכון בהוצאות, ובמקביל בהורדת מחירים". הרווחי ב-3 החודשים הראשונים של השנה ירדו ב-14% ל-143 מיליון שקל.
ההכנסות של שופרסל צמחו בשיעור מתון של 1.3% ל-3.04 מיליארד שקל ברבעון השלישי, למרות שהמכירות בחנויות זהות בתקופת הרבעון נחלשו ב-0.4%. ב-9 החודשים הראשונים של 2012 חלה ירידה של 0.7% ברמת ההכנסות, ל-8.75 מיליארד שקל, כשהמכירות בחנויות זהות ירדו ב-2.5%.
השיפור במכירות הרבעון השלישי, לצד התמתנות במגמת הורדת המחירים שביצעה שופרסל בשנה שעברה, סייעו לה להציג שיפור של כ-3% ברווח הגולמי הרבעוני, שעמד על 803 מיליון שקל, וכן לשפר את שיעורו מהמכירות, מ-26% ל-26.4%.
העלייה ברווח הגולמי, במקביל לשיפור בתנאי השוק, סייעו לשופרסל להציג גידול ניכר ברווח התפעולי הרבעוני, שקפץ ב-34% ל-95 מיליון שקל.
על רקע ההרעה בעסקיה איבדה מניית שופרסל מתחילת השנה כשליש מערכה, והסבה הפסדים של מאות מיליוני שקלים לבעלי המניות העיקריים - דסק"ש ומתיו ברונפמן (המחזיק בשופרסל באמצעות חברת ישראלום), שנאלצו לרשום הפחתות שווי.
בחודשים האחרונים המניה נמצאת במגמת התאוששות, והיא עלתה בכ-30% מאז סוף יולי - מחיר המשקף כיום לחברה שווי של 2.3 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.