וינשטיין עצר מינויים לראשות מועצת הכבלים והרשות השנייה

היועץ המשפטי לממשלה טוען כי בתקופת בחירות אין זה נכון למנות מינויים בכירים

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה למשרד התקשורת לעצור את הליך המינויים לגופי הרגולציה השונים המפקחים על הטלוויזיה הישראלית.

בחודשים האחרונים מינתה ועדת איתור של משרד התקשרות את שי באב"ד לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה. לאחר מכן ועדת איתור נוספת בחרה את איש התקשורת אריאל משעל לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין.

בעוד ששר התקשורת קיבל את ההמלצה על מינויו של באב"ד מוועדת האיתור והעבירה לאישור בוועדת ברנר, מינויו של משעל עדיין לא אושר סופית על-ידי השר.

ואולם, למרות שהמינוי של מנכ"ל הרשות השנייה כבר אמור היה להיות בשלבים האחרונים של אישור, היועץ המשפטי לממשלה עצר את התהליך, בטענה כי בתקופת בחירות אין זה נכון למנות מינויים.

מנוהלות על-ידי ממלא-מקום

משמעות הדבר היא שבתקופה זו גם מועצת הכבלים והלוויין, האמונה על הטלוויזיה הרב-ערוצית, וגם הרשות השנייה, האמונה על ערוצים 2 ו-10 ועל תחנות הרדיו האזורי, מנוהלות על-ידי ממלאי-מקום.

אחת הירושות של שר התקשרות הנוכחי, משה כחלון, היא הצעת חוק לאיחוד שני הגופים הרגולטוריים. כעת נראה שאם יקודם החוק בתקופה הקרובה, אחרי הבחירות עשויים להתבטל שני המנויים, ושר התקשורת הבא יבקש להקים ועדות איתור או ועדת איתור משלו.

במשרד המשפטים אישרו את הדברים. במשרד התקשרות אמרו כי לא ידעו להם על כך דבר.