המלצות חמות על פלוריסטם: "פותחת דלת לעתיד הרפואה"

אתר סיקינג אלפא: אנחנו מצויים בשלב האחרון לפני הפעלת המפעל בישראל. לאחר שייפתח, פלוריסטם תוכל לייצר תאי גזע באיכות גבוהה בתפוקה ענקית. הייצור בלבד יהיה שווה מיליארד דולר לחברה

מניית פלוריסטם מצויה במומנטום שלילי בשבועות האחרונים אך אמש (ב') החברה קיבלה 2 כתבות אוהדות מאוד ברויטרס וסיקינג אלפא (Seeking Alpha).

נתחיל באתר ההמלצות הפופולרי סיקינג אלפא, אשר ממליץ על מניית החברה תחת הכותרת "פלוריסטם מתקננת (סטנדרטיזציה) את הטיפול בתאי גזע ופותחת דלת לעתיד הרפואה".

כותבת ההמלצה אודות פלוריסטם מאמינה כי פלוריסטם היא השחקן הכי פרקטי והכי מתקדם בתחום תאי הגזע, ומציינת כי אנחנו מצויים כעת בשלב האחרון לפני הפעלת המפעל של החברה בישראל, לאחר תהליכים של בקרת איכות. "לאחר שהמפעל ייפתח, פלוריסטם תוכל לייצר תאי גזע באיכות גבוהה בתפוקה ענקית. שווי הייצור בלבד יהיה שווה מיליארד דולר לחברה" (שווי השוק של פלוריסטם כיום עומד על כ-750 מיליון שקל).

בסיקינג אלפא מציינים כי הסדרת הייצור במפעל קריטית, אבל נקודה חשובה לא פחות היא העובדה כי פלוריסטם הצליחה לפתח תהליך של הקפאה, אחסון, שילוח והפשרה באזור הטיפול עצמו.

בשורה התחתונה מצוין כי פלוריסטם תוכר כ"משנה כללי משחק" (game changing) בעבודה שהיא עושה, לא רק מהבחינה של דחיפת התחום בניסויים קליניים, ייצור ובחירת השותפים הנכונים, אלא גם בספקטרום רחב יותר מבחינות מדעיות וקליניות.

ברויטרס פורסמה ידיעה כי מחקר חדש הצביע על האבחנה שתאי גזע שהופקו מעצמות של תורמים בריאים עובדים בצורה דומה או אפילו טוב יותר מתאי גזע שנקצרו מהחולים עצמם בטיפול בלב פגוע, והם אפילו נוחים יותר לשימוש. הידיעה מאזכרת גם את פלוריסטם לצד חברות כמו Celgene, Athersys ו-Mesoblast.