הנשיא פרס מתייחס לשמועות: "איני מתכוון לעבור לתיאטרון"

הנשיא פרס דוחה השמועות על התמודדותו: "אני נשיא מדינת ישראל, לזה נבחרתי ובזה אני עוסק" ■ דריכות במערכת הפוליטית לקראת הודעה אפשרית של אולמרט בשבוע הבא

אחרי שבועות של שמועות במערכת הפוליטית, התייחס היום נשיא המדינה, שמעון פרס, לדיווחים על הלחצים המופעלים עליו לעמוד בראש גוש השמאל בבחירות הקרובות. "אני נשיא מדינת ישראל, לזה נבחרתי ובזה אני עוסק. אני צריך לשרת את העם ואת המדינה וממלא את תפקידי כמו שצריך", אמר היום נשיא המדינה השוהה ברוסיה, בתשובה לשאלה האם בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות.

בתום טקס שבו הוענק לפרס תואר כבוד מהאקדמיה הרוסית למדעים במוסקבה, סירב הנשיא לומר באופן חד משמעי שאין בכוונתו להצטרף למרוץ ובתגובה לשאלה האם בכוונתו להשלים את הכהונה במשכן הנשיא ענה: "אני לא מתכוון לעבור לתיאטרון". פרס גם נשאל האם הוא חושב שראש הממשלה נתניהו נהג נכון כשהתערב בקמפיין המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, והשיב כי "כנשיא אינני מחלק ציונים לאף אדם ומכבד כל אדם״.

בחירתו המחודשת של הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, מעלה שאלות נוספות במערכת הפוליטית באשר להשלכותיה על ישראל ומגבירה את הדריכות על רקע התמודדות אפשרית של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט בבחירות הקרובות. הערב צפוי אולמרט לשאת נאום בארה"ב, שם הוא שוהה אולם אין בכוונתו לצאת בהכרזה באשר להמשך דרכו. הודעה שכזו, אם תהיה, צפויה רק בשבוע הבא עם שובו לישראל. לדברי מקורביו, ניצחונו המחודש של אובמה, מגדילות את הסיכוי שאולמרט יחזור לחיים הפוליטיים כבר במערכת הבחירות הנוכחית. מנתונים שמחזיק אולמרט בידיו עולה כי אם אובמה ייבחר, ישתכנע הציבור בישראל שבחירה בבנימין נתניהו היא טעות קריטית שכן הדבר יוביל לעימות חריף עם ארה"ב ולדרדור היחסים עם בת הברית הגדולה של ישראל לשפל חסר תקדים. גורמים ששוחחו בימים האחרונים עם אולמרט התרשמו כי הוא נוטה לרוץ.