עכשיו זה סופי בהחלט: אובמה ניצח את רומני בפלורידה

4 ימים לאחר סיום הבחירות בארה"ב, הושלמה מלאכת ספירת הקולות בפלורידה ■ בפעם השנייה העניקה פלורידה את כל 29 האלקטורים שלה לאובמה - למרות שהוא לא ממש צריך אותם

הבחירות בארצות הברית הסתיימו ביום שלישי בלילה וכבר ביום רביעי בבוקר נשא נשיא ארצות הברית ברק אובמה את נאום הניצחון שלו, אך רק עתה הסתיימה ספירת הקולות במדינת פלורידה, שהיתה אחת ממדינות המפתח במרוץ ובעלת מספר האלקטורים הגבוה ביותר מבינהן. לצערו של רומני, גם בפלורידה הוא הפסיד.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP הנשיא הנבחר ברק אובמה זכה בפלורידה עם 50% מהקולות לעומת 49.1% עבור המועמד הרפובליקני. הפער בין שני המועמדים עמד על כ-74 אלף קולות לטובת אובמה ובכך למעשה הוא גם זכה ב-29 האלקטורים של המדינה. בשל כך התוצאה הסופית בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2012 היא: 332 אלקטורים עבור הנשיא אובמה לעומת 206 אלקטורים עבור מיט רומני. נזכיר שעל המנצח היה לגרוף 270 אלקטורים ושאובמה ניצח ב-8 מתוך 9 מדינות המפתח.

לפלורידה יצא שם רע בבחירות לנשיאות ארצות הברית בעיקר בגלל הפיאסקו שהתחולל במהלך הבחירות לנשיאות בשנת 2000. גם לפני 4 שנים העניקה פלורידה את כל 29 האלקטורים שלה לברק אובמה, ובדומה לבחירות לפני 4 שנים, גם אם הוא היה מפסיד בה, הוא היה זוכה במירוץ לנשיאות.