אדלסון: תיאוריית אולמרט לפיה נתניהו בובה שלי - מגוחכת

שלדון אדלסון משווה במאמר ב"ישראל היום" את טענת אולמרט לקריאת עיתונים אנטישמיים הגורסים כי היהודים שולטים בתקשורת ובפוליטיקה ■ "הוא יהיה צריך לבוא עם יותר מתיאוריית קונספירציה אם הוא רוצה להוריד את נתניהו מכסאו"

המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, בעל השליטה בעיתון "ישראל היום", פרסם מאמר בעיתון בו הוא שולל מכל וכל את "תיאוריית הקונספירציה", כדבריו, של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לפיה אדלסון השתמש אש הממשלה בנימין נתניהו כדי להשפיע על הבחירות בארה"ב. אדלסון, כידוע, תרם סכומי-עתק למפלגה הרפובליקנית ולמועמדה מיט רומני, אותה מפלגה בה כיכב נתניהו בתשדירי הבחירות שלה.

"חישבו רגע על טענתו של אולמרט", כותב אדלסון במאמר ב"ישראל היום". "הוא לא מרמז על הקשקוש הרגיל, כי ממשלת הליכוד השתמשה בי כדי להשפיע על הבחירות בארה"ב. לא, התיאוריה של אולמרט היא אפילו משונה יותר: הוא טוען כי נתניהו - אשר לא בדיוק ידוע כאדם שקל להשפיע עליו - הסכים משום מה להיות הבובה שלי במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב.

"בקוראי את הטענות של אולמרט נזכרתי באותה בדיחה ישנה על אותו יהודי שהעדיף לקרוא עיתונים אנטישמיים מאחר שהם מספרים לנו כל-כך הרבה חדשות טובות: כיצד היהודים שולטים בקונגרס, כיצד היהודים מנהלים את התקשורת, כיצד היהודים מושכים בחוטים של הפוליטיקה הבינלאומית. אני לא אומר שאולמרט אנטישמי, אלא שהוא מעניק לי כוח שפשוט אין לי. ראש ממשלת ישראל הוא אדם עצמאי. אני גם יכול להעיד שנתניהו תמיד שמר על עמדה נייטרלית בכל הנוגע לבחירות האמריקניות, כפי שהיה נוהג כל מנהיג שקול".

אדלסון טוען כי אולמרט "שומר טינה" בגין חקירותיו והרשעתו בעבירת הפרת אמונים. "זה ידוע לכל כי הוא מאשים כתב חוקר ב'ישראל היום' בקידום חקירה פלילית שהובילה לא רק לנפילתו הפוליטית של אולמרט, אלא גם, עד כמה שזה מצער, להרשעתו הקיץ בהפרת אמונים", כותב אדלסון, תוך שהוא רומז לדן מרגלית.

במאמרו מתייחס אדלסון גם ליחסים שלו עם נתניהו וטוען כי מבקריו שוכחים להזכיר את העובדה שהוא מיודד גם עם הנשיא שמעון פרס או עם עו"ד אלן דרשוביץ', שתומך בברק אובמה.

"נתניהו לא מצייץ לפקודות שלי יותר משאר חבריי", כותב אדלסון. "למר אולמרט, אשר על-פי השמועות קורץ לעבר תפקיד פוליטי, יש זכות לנהל מערכת בחירות נמרצת, אבל הוא יהיה צריך לבוא עם משהו שהוא יותר מתיאוריית קונספירציה אם הוא רוצה להוריד את נתניהו מכסאו".