הסרט החדש של איז'ו שני: תספורת של 80% ביורוטרייד

הצעתו של בעלי קולנוע לב למחזיקי האג"ח הקפיצה את אג"ח יורוטרייד ב-26% ■ בד בבד החליטו מחזיקי האג"ח של החברה פה אחד על העמדת החוב - 67 מיליון שקל - לפירעון מיידי

תפנית נוספת בעלילה של חברת יורוטרייד נדל"ן. לאחר ששני מתעניינים קודמים - צחי מרקור, הבעלים של "חניוני הצלחה" וחברת ליגד של אריק קוטלר - חזרו בהם מהצעות שהגישו לרכישת החברה, הנתונה בקשיים, הגיעה היום הצעה מפתיעה מצדו של איז'ו שני, בעלי רשת בתי הקולנוע לב. שני מציע לרכישת מלוא האג"ח של החברה במחיר של 20 אג' לכל 1 שקל ערך נקוב ("תספורת" של 80%). הבוקר נסחרו האג"ח במחיר של 9.4 אג'. בתגובה להצעה זינקו האג"ח ב-26%. בד בבד החליטו מחזיקי האג"ח של החברה פה אחד על העמדת החוב - 67 מיליון שקל - לפירעון מיידי.

יורו טרייד נדל"ן הוקמה בשנת 2006 על-ידי עמית ביאל ובועז קמר, לשעבר מייסדי חברת הנדל"ן הציבורית ליברטי פרופרטיס. החברה מחזיקה כיום בשבעה נכסים מניבים בהולנד ושמונה נכסים בגרמניה בשטח כולל של 85 אלף מ"ר, הרשומים בשווי הוגן של 328 מיליון שקל ובתפוסה ממוצעת של 64%.

החברה נקלעה למשבר בשל התפוסה הנמוכה בנכסים וירידה חדה בשווים. את המחצית הראשונה של השנה סיימה עם הכנסות של 13 מיליון שקל והפסד של כ-10 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-52 מיליון שקל ב-2011 כולה.

לדוחות הכספיים צורפה הערת "עסק חי" בעקבות גירעון של 110 מיליון שקל בהון העצמי וגירעון של 341 מיליון שקל בהון החוזר.

האג"ח הונפקו בשנת 2007 והיו אמורות להיות משולמות עד לינואר 2013, אך זה כבר לא יקרה - והחברה אינה משלמת למחזיקי האג"ח קרן וריבית מתחילת 2011. מאז מתנהל עמם מו"מ להסדר חוב, ומדי פעם מפגיע משקיע חדש, הפעם איז'ו שני, שהנו משקיע ותיק באג"ח של חברות שנקלעו לקשיים.

שני מציע להפקיד מיידית 10% מסכום הרכישה בנאמנות, ואת יתרת הסכום לטובת הנאמן, בתוך 30 יום מיום הפקדת האג"ח והעברת השליטה בחברה לידיו. שני בן ה-77 הוא דמות ססגונית, והוא כיכב במדורי הכלכלה של שוק ההון בשנים האחרונות במסגרת דיונים על הסדרי חוב בולטים כמו של אפריקה ישראל ודלק נדל"ן, שם דיבר באופן נחרץ נגד בעלי השליטה שמתחמקים מעמידה בהתחייבויותיהם. מלבד שמונת בתי הקולנוע שבבעלותו ועסקי נדל"ן נוספים, לשני ואשתו נורית גם תרומה נכבדה לתעשיית הקולנוע בישראל. הם הפיקו כמה סרטים, שהבולט בהם הוא "גבעת חלפון אינה עונה".