רווחי סלקום צנחו ב-38%; גייסה 5,000 לקוחות בזכות צה"ל

הערכות: 10-20 אלף לקוחות מצה"ל נקלטו בסלקום ברבעון השלישי ■ ההכנסות ירדו ב-13% ל-1.448 מיליארד שקל - אך החברה עקפה את התחזיות ■ שיעור הנטישה זינק ב-51%; ההכנסה הממוצעת ללקוח ירדה ב-17.5%

חברת הסלולר סלקום שבשליטת דסק"ש מסכמת הבוקר (ג') את הרבעון השלישי של 2012 עם ירידה של 13% בהכנסות ל-1.448 מיליארד שקל. הרווח הנקי של סלקום רשם צניחה של 37.7% והסתכם ב-124 מיליון שקל. מנגד, תזרים המזומנים רשם זינוק של 58% ל-414 מיליון שקל.

לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות, בשוק ההון ציפו מסלקום לרווח נקי של 84 אגורות למניה על הכנסות של 1.35 מיליארד שקל. בפועל החברה הרוויחה 1.25 שקלים למניה - מעל התחזיות.

ה-EBITDA של החברה רשם ירידה של 19.9% והסתכם ב-430 מיליון שקל, והרווח התפעולי רשם צניחה של 31.5% ל-239 מיליון שקל.

מספר מנויי הסלולר רשם ירידה של 1.6% והסתכם בסוף הרבעון ב-3.338 מיליון מנויים, ושיעור הנטישה רשם זינוק של 50.9% ל-8.6%. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) רשמה ירידה של 17.5% ל-86.7 שקל לחודש, בעוד השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר (MOU) רשם עלייה של 11.7% ל-399 דקות.

נראה כי תחילת קליטת הקווים של צה"ל "סידרה" לסלקום את הרבעון. החברה הודיעה כי גייסה 5,000 מנויי סלולר נטו ברבעון החולף, והיא מסבירה זאת בזכות השקת חבילת "סלקום טוטאל" ותחילת הקליטה של מנויי צה"ל. עם זאת, ההערכה היא כי 10-20 אלף מנויים נקלטו בסלקום מצה"ל ברבעון השלישי, כך שמדובר בתרומה משמעותית לחברה.

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו שבעי-רצון מיישום אסטרטגיית החברה: מיזוג נטוויז'ן, מצוינות תפעולית וחיזוקנו כקבוצת תקשורת. החברה ביצעה צעדי התייעלות אגרסיביים שהובילו עד כה לחיסכון של כ-480 מיליון שקל במונחים שנתיים. בכוונתנו להמשיך בצעדי ההתייעלות גם ברבעון הרביעי של השנה, וגם בשנת 2013 אנו ממשיכים למנף ולהרחיב את מכלול שירותנו כקבוצת תקשורת, הפונה אל כל סוגי הלקוחות".