S&P מעלות: "סיכון בתוכנית חברת חשמל להגדלת נזילות"

כלכלני מעלות מותירים בינתיים את הדירוג על -AA עם תחזית שלילית ■ "אנו מאמינים כי הממשלה ממשיכה לגבות לחלוטין את חח"י ביחס לעלויות הדלקים של החברה אך קיים סיכון ביצוע בקשר עם התכנית לתמיכה בנזילות"

חברת הדירוג S&P מעלות מפרסמת היום עדכון לסקירתה על חוב חברת החשמל. כלכלני מעלות מותירים בינתיים את הדירוג על -AA אולם מכניסים את החברה למעקב עם תחזית.

במעלות מציינים כי חברת החשמל לישראל (חח"י) עומדת בפני משבר נזילות נוסף כתוצאה מעלייה לא צפויה במחירי הדלקים עקב המחסור באספקת הגז הטבעי ממצרים והידלדלות המאגרים המקומיים, מה שמחייב את החברה לצרוך דלקים יקרים יותר.

"אנו מאמינים כי הממשלה ממשיכה לגבות לחלוטין את חח"י ביחס לעלויות הדלקים של החברה אך קיים סיכון ביצוע בקשר עם התכנית לתמיכה בנזילות".

הכנסת הדירוג למעקב "משקפת את הערכתנו כי הנזילות של חח"י, אותה אנו מגדירים כ'חלשה' באופן עצמאי, שוב נמצאת תחת לחץ כתוצאה מעלייה לא צפויה בתחזית מחירי הדלקים של חח"י לסוף 2012. הנזילות של חח"י נמצאת תחת לחץ יותר משנה כתוצאה ממשבר הדלקים שנגרם על ידי הפסקת אספקת הגז הטבעי ממצרים וההידרדרות המהירה מהצפוי של מאגר ים תטיס. ההפסקה גרמה לחח"י לרכוש דלקים יקרים יותר עבור תחנות הכוח שלה ובכך להעמיס על מצב הנזילות שלה עד אשר העלויות יושבו באמצעות העלאה בתעריף".

במעלות מצפים שמצב זה יימשך עד שיושלם החיבור של מאגר תמר לחוף, שצפוי להתרחש בתחילת יוני 2013. "אנו מבינים כי חח"י והממשלה הסכימו על צעדים על מנת לחזק את הנזילות של חח"י בטווח הקצר והבינוני אולם קיים סיכון ביצוע בתכנית נזילות זו בטווח הקצר והבינוני".

גם אם חח"י תגייס 3 מיליארד שקל בימים או בשבועות הקרובים, "אנו נוקטים משנה זהירות בקשר עם יכולתה של חח"י לייצב ולחזק את כרית הנזילות שלה באופן בר-קיימא בטווח הבינוני, במיוחד לאור ביצועיה האחרונים של החברה בחיזוי תזרים המזומנים בקשר עם משבר הדלקים", מציינים במעלות.