תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

החברות הישראליות והכלכלה האפריקאית

שתי הודעות על זכייה בפרויקטים בתחומי התקשורת האלחוטית הגיעו בסמיכות מועדים ומעידות על מעורבותן של חברות ישראליות בשוק המתעורר של אפריקה

חברת אלווריון , ספקית ישראלית בינלאומית של פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב מדווחת כי סיפקה ליו-מקס, ספקית תקשורת בזימבבואה שבאפריקה, תשתית ציוד ותוכנה לפריסת רשת תקשורת אלחוטית בפס רחב בהררה, עיר הבירה של המדינה. הרשת תספק שירותי תקשורת אלחוטית מהירה בפס רחב בתדר 2.5 ג'יגה-הרץ ותשרת אלפי משתמשים ביתיים ועסקיים.

הרשת תאפשר אספקת שירותים מגוונים כגון VoIP, וידאו בסטרימינג וגישה מהירה לאינטרנט. ההיקף המוערך של העיסקה בשלב זה - כמיליון דולר. על פי הערכת הספק המקומי (יו-מקס) תגדל ותתרחב פריסת רשת התקשורת בשנת 2013 הרבה מעבר לעיר הבירה לערים נוספות בזימבבואה.

במקביל מדווחת סרגון , גם היא מחברות התקשורת האלחוטית הפועלות מישראל, על זכייה בפרוייקט המשך בהיקף של כ- 6.5 מיליון דולרים עם מוזמביק סלולר (mcel). סרגון, אשר סייעה ל-mcel לבנות את התשתית האלחוטית לרשת הסלולר שלה בשנת 2010, תרחיב אותה כעת מן העיר ביירה שבמרכז מוזמביק ועד העיר נמפולה שבצפונה. בנוסף, תשדרג סרגון רשתות אלחוטיות מקומיות בכל רחבי המדינה ובכך תרחיב את הפריסה הארצית של mcel.

חברת mcel היא המפעילה הסלולרית המובילה במוזמביק ולה 4.5 מיליון לקוחות. החברה נהנית, על פי סרגון, מקצב גידול משמעותי - מה שמלמד, אולי, על פוטנציאל עתידי להזמנות נוספות.

ידיעות אלו, לצד ידיעות פחות מחמיאות על ישראלים אחרים המעורבים בשוק האפריקאי, מלמדות עד כמה 'עמוקה' אחיזת החברות הישראליות בכלכלה האפריקאית.

מצד שני, מדובר בחברות שבשנה האחרונה סבלו מ'סנטימנט שלילי' ביותר בשוק ההון ומניותיהן אינן במצב משופר, כך שההודעות האופטימיות צריכות להתקבל באמפטיה וכבוד מחד - אך גם בלא מעט זהירות