גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": אוזניות לחובבי המוזיקה שלא מוכנים להתפשר

ככל שהסלולרי הולך ותופס מקום מרכזי כנגן מוזיקה, כך הולך ומתרחב היצע האוזניות, וגם עולה הנכונות להשקיע בהן לא מעט כסף ■ "גלובס" בדק כמה מהדגמים המובילים בשתי קטגוריות וחזר עם תובנות

אחד הענפים שהרוויח הכי הרבה מהצלחתם של הטלפונים הסלולריים הוא הסאונד. יצרניות האלקטרוניקה הבינו מהר מאוד שהמכשיר שהצרכן נושא כל היום בכיס הפך לנגן מוזיקה נייד, ושהלקוחות מוכנים לשלם כסף טוב כדי לשדרג את האוזניות הנחותות שמגיעות בערכה של הסמארטפון.

בשנה האחרונה אפשר גם לראות שהצרכן הישראלי, בדומה לזה מעבר לים, לא מתבייש להוציא על זוג אוזניות 1,000 שקל ואפילו הרבה יותר, כדי לספק את תאוות הסאונד שלו. התוצאה היא שוק עמוס ביצרניות אוזניות רבות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות, כאשר כל צרכן יוכל למצוא את האוזניות שמתאימות לו, גם מבחינת האיכות וגם במחיר.

"גלובס" בדק אוזניות בשתי קטגוריות: הראשונה היא אוזניות מעל 1,000 שקל, המיועדות לחובבי סאונד שלא מוכנים להתפשר כדי לשמוע את המוזיקה שלהם. השנייה היא אוזניות ספורט חוטיות, כאלו שאמורות לספק סאונד טוב יותר מאוזניות בלוטות' סטריאופוניות, שלא תמיד מוצלחות בתחום הזה.

בקטגוריית האוזניות היקרות, חברת Beats הייתה הטובה ביותר מבחינת הסאונד והעיצוב, אבל לא בהפרש גדול לעומת המתחרים. המחיר שלה דווקא לא היה הגבוה ביותר - 1,400 שקל, לעומת דגם של Ludacris שמחירו 1,900 שקל.

בתחום הספורט הייתה לנו הפתעה גדולה: דווקא האוזניות הכי זולות, של סוני (160 שקל), סיפקו סאונד מוצלח ועיצוב שנוח לשימוש בריצה - מה שמוכיח שלא תמיד חייבים לקנות את המוצר הכי יקר כדי לקבל את המכשיר הכי טוב.

קטגוריה: מעל 1,000 שקל

Beats, סטודיו: המובילות בקטגוריה

מי שללא ספק הפכה את טרנד האוזניות היוקרתי למשהו שלא רק אודיופילים מוכנים להשקיע בו, היא חברת Beats של הראפר והמפיק ד"ר דריי. בעבר יוצרו האוזניות של Beats על-ידי חברת מונסטר, והיום היא מגיעה דרך יצרנית אחרת. האוזניות של החברה פופולריות מאוד, ולכן גם סובלות משיעור גבוה של זיופים.

דגם Studio נחשב ליותר מקצועי מדגם Solo HD של החברה, שנמכר בכמה מאות שקלים פחות. הוא יותר בומבסטי במובן החיובי של המילה, כאשר הוא יושב בצורה נוחה על האוזן, והבידוד האקטיבי מצליח לאטום בצורה מוצלחת צלילי רקע כמו רעש של אוטובוסים או מנוע של מטוס. חשוב לשים לב שבידוד אקטיבי עובד בעזרת סוללות. ברגע שהסוללות אוזלות הצליל מפסיק. לכן, לנסיעות ארוכות, יש להביא סוללות נוספות.

הסאונד משובח, הסינרגיה בין הצלילים טובה מאוד, יש איזון בצלילים ולא מרגישים את הבאס יותר מדי (בעיה נפוצה בביטס) או את הטארבל. בולטת גם ההשקעה בעיצוב: האוזניות שבדקנו הגיעו בצבע לבן מבריק, והעור השחור באוזניות נעים מאוד למגע.

מחיר: 1,400 שקל ברשת באג.

אוזניות / צילום: istockphoto

מונסטר, Inspiration: עיצוב מוצלח

מונסטר, המוכרת מתחום כבלי האודיו האיכותיים, מתמחה באוזניות. החברה ייצרה במשך שנים את האוזניות של ביטס, כך שבעצם הצרכנים קיבלו אוזניות של מונסטר בעיצוב של ד"ר דריי.

גם האוזניות של מונסטר מגיעות לא פעם בהנדסת אנוש בומבסטית שמספקת נוחות. חלק מהאוזניות כוללות גם עיצובים ביזאריים בהשראת יהלומים, שיתאימו למי שלא מחפש בהכרח את הדפוס הנקי של אוזניות בצבע אחד. בדגם Inspiration שבדקנו מאפשרת החברה לרכוש רצועות מתחלפות, כך שניתן לשנות עיצוב לעיתים תכופות. היחידה שבדקנו הגיעה בצבע לבן עם כריות נוחות מאוד בצבע תואם.

בידוד הרעשים האקטיבי של המכשיר עשה עבודה טובה, אבל לא מצוינת. האוזניות המשיכו לעבוד גם כשהסוללות נגמרו, והבידוד הפך לפסיבי.

הסאונד היה מוצלח מאוד, אבל פחות טוב מהסטודיו, כאשר לטעמנו הצליל היה באסי מדי.

מחיר: 1,400 שקל ברשת באג.

אוזניות / צילום: istockphoto

לודאקריס, SL300: המחיר לא מוצדק

אמן ראפ שלא מחזיק היום מותג אוזניות לא נחשב באמת לסלב. גם לראפר ולמפיק המוזיקלי Ludacris יש חברת אוזניות על שמו, שבדומה לד"ר דריי, פונה לחובבי הסאונד שמוכנים להשקיע קצת יותר כסף בשביל איכות ועיצוב.

דגם SL300 הוא היקר ביותר שבדקנו, ולצערנו, מבין השלושה בקטגוריה הזו, הוא הכי פחות טוב.

מבחינת צליל, הסאונד בהחלט מוצלח, אבל פחות טוב מהסטודיו או מהאינספריישן, כאשר הצליל של הבאס חלש כאן יחסית. הבידוד האקטיבי נמוך ובקושי מורגש, והתחושה היא שהאוזניות עשויות מפלסטיק זול. הן גם לא נעימות במיוחד על האוזן. במחיר כזה, ציפינו לקבל מוצר שיפיל אותנו מהרגליים והאמת שהרגשנו, שיש פה הרבה התפשרות.

מחיר: 1,900 שקל ברשת עולם הקולנוע.

אוזניות / צילום: istockphoto

קטגוריה: ספורט

מונסטר, iSport: עיצוב נוח, סאונד מאכזב

חובבי ספורט ומוזיקה מוכנים להשקיע באוזניות כדי ליהנות מזמן הריצה בפארק. חברת מונסטר משווקת בארץ את דגם iSport, העמיד בפני זיעה, מאפשר שטיפה ומציע דיבורית. מבחינת סאונד, האיי ספורט איכזבו בגלל חוסר בבאס, יותר מדי טראבל וצליל שפשוט לא נעים לאוזן. ברמת מחיר כזו, ציפינו לרמה הרבה יותר גבוהה מהחברה המוערכת הזו.

אהבנו את העיצוב, שקיבל את השם SportClip בזכות תוסף של מראה עגלגל על האוזניה עצמה. התוסף נכנס לאוזן ויושב בצורה חזקה, מבלי ליפול או להפריע. כך נפטרה החברה מפתרון הקשת שבה משתמשות הרבה יצרניות אוזניות ספורט. הבעיה היא שזה עלול להפריע לאנשים המרכיבים משקפיים, בעוד שהטכנולוגיה של מונסטר, לא מפריעה.

מחיר: 450 שקל ברשת באג.

אוזניות / צילום: istockphoto

סוני AS21J: הכי זולות, הכי טובות

גם בסוני מייעדים את אחד הדגמים שלהם במיוחד לחובבי הספורט. בחברה היפנית בחרו לעצב את ה-AS21J עם קשתות גומי סגורות, המתיישבות על האוזניים. האוזניות של סוני קלות מאוד ונוחות על האוזניים, למרות שבמבט ראשון חשבנו, שבגלל העיצוב שלהן, לא יהיה נוח להשתמש בהן עם משקפיים. האוזניות גם עמידות לזיעה, כך שניתן להשתמש בהן ללא דאגה בזמן אימון ריצה ארוך.

אין מה להשוות בין הצליל שסוני סיפקה כאן לעומת האיי ספורט של מונסטר. למרות שה-AS21J עולה הרבה פחות, הבאסים הרבה יותר טובים, הצליל יותר נקי והוא מתמודד יותר טוב עם שירי רוק רועשים. אנחנו הרגשנו שסוני פשוט סיפקה צליל יותר נעים לאוזן, אבל עדיין לא מספיק נקי. מצד שני, ברמת מחיר כזו, אי אפשר לבקש יותר מדי.

מחיר: 160 שקל.

אוזניות / צילום: istockphoto

yurbuds Inspire: נוחות עם סאונד בינוני

ריצה או רכיבה על אופניים דורשות מאמץ רב, אבל כאשר מנסים לעדן את הקושי באימון עם מוזיקת רקע, מהר מאוד מגלים שיש מחיר להאזנה לשירים במשך כל אימון. ברוב המקרים, כאשר מקשיבים למוזיקה מהסמארטפון או מהנגן, האוזניות מתחילות להכאיב, ובשלב מסוים האוזניים כואבות אפילו יותר מהרגליים.

מלבד זה, האוזניות לא תמיד ממוקמות בתוך האוזן (In Ear) בצורה מוצלחת, ולעתים הן נופלות בזמן האימון, מה שהופך את ההאזנה למוזיקה למסורבלת. חברת yurbuds מציעה אוזניות שאמורות לפתור את כל הבעיות. האוזניות של החברה מגיעות עם מנגנון Twist Lock, המבטיח שהן לא יפלו מהאוזן וגם כיסויי סיליקון לאוזן שמאפשר לנו שימוש ללא כאבים. בנוסף, האוזניות עמידות לזיעה.

מבחינת סאונד, לא נפלנו מהאיכות שלהן. היה חסר לנו קצת באס וגם הטראבל היה חזק מדי, מה שמאלץ את המשתמש להתפשר על איכות הסאונד, שהיא החשובה ביותר באוזניות.

מחיר: 200 שקל.

אוזניות / צילום: istockphoto

עוד כתבות

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור