מבני תעשייה מוכרת חלק מנכס בתאילנד; רווח של 44 מ' ש'

תזרים המזומנים כתוצאה מהמכירה יעמוד על כ-126 מיליון שקל ■ השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים והשלמת הנפקה ראשונה לציבור בתאילנד ע"י השותף המקומי

חברת מבני תעשיה, מקבוצת פישמן, הודיעה היום (ג') על מכירת 18% מזכויות נכס בתאילנד בתמורה לכ-126 מיליון שקל. החברה, המחזיקה כיום כ-50% מהפרויקט, מוכרת חלק מזכויותיה לשותף המקומי כך שלאחר המכירה תחזיק בכ-32% מהפרויקט והשותף המקומי בכ-68%. הרווח (ברוטו, לפני הוצאות מכירה ולפני השפעות מס) הצפוי מהמכירה, מוערך בכ-44 מיליון שקל. תזרים המזומנים כתוצאה מהמכירה, יעמוד על סך של כ-126 מיליון שקל.

השלמת העסקה כפופה להתקיימות מספר תנאים מתלים ביניהם, השלמת הליך הנפקה ראשונה לציבור בתאילנד על ידי השותף המקומי. במידה ויתקיימו כל התנאים המתלים, העסקה תושלם עד ל-31 במרץ 2013.

פרויקט MahaNakhon בבנגקוק תאילנד נרכש על ידי החברה בשנת 2008. הפרויקט משתרע על קרקע בשטח של כ-13,800 מ"ר, המצויה בלב המרכז העסקי והפיננסי של בנגקוק וכולל שטח בנוי של כ-136,000 מ"ר. במרכז הפרויקט יבנה גורד שחקים בן 77 קומות, הצפוי להיות הגבוה ביותר בבנגקוק, בו יהיו כ-200 דירות יוקרה חד ודו קומתיות ומלון בן כ- 150 חדרים. בנוסף, יכלול הפרויקט כ- 15,500 מ"ר שטחי מסחר, שטחי חניות ושטחים ציבוריים. רשת Marriott International תנהל את בית המלון תחת המותג "Edition" ואת מגורי היוקרה תחת המותג היוקרתי "Ritz-Carlton".

השותף המקומי, הינו חברה המנוהלת על ידי משפחה אשר בבעלותה חברה יזמית ציבורית נוספת, הפעילה בתחום הנדל"ן למגורים, עם ניסיון עשיר הכולל הקמת אלפי דירות מידי שנה בבנגקוק. השותף המקומי מספק לפרויקט שירותים הנוגעים לניהול התכנון, הרישוי, הבניה וההקמה של הפרויקט, פיקוח על היועצים המקצועיים וקבלני הפרויקט, שיווק ומכירה של הדירות וההשכרה של השטחים המסחריים.

נכון להיום, החלו עבודות ביצוע המרתפים של המגדל והבניה העילית של המרכז המסחרי הצמוד למגדל. השלמת הפרויקט מתוכננת לסוף שנת 2015. עד היום נמכרו כ-40% מהדירות בפרויקט (78 דירות מתוכן 71 חוזים חתומים) בתמורה כוללת של כ-3,650 מיליון באהט (כ-475 מיליון שקל). בניית הפרויקט תמומן על ידי בנק מקומי בסך של 5,400 מיליון באהט (כ-675 מיליון שקל).

משה מורג, מנכ"ל מבני תעשיה אמר היום: "מדובר בניצול הזדמנות למכירת חלק מהזכויות שלנו בפרויקט ברווח נאה ותוך הגדלת תזרים המזומנים של החברה. אנחנו מאמינים בפרויקט ובפוטנציאל שלו, לכן אנו ממשיכים להחזיק בכ-32% ולהיות שותפים בפיתוחו וניהולו, יחד עם השותף המקומי. התזרים הפנוי מהמכירה צפוי לעמוד על כ-126 מיליון שקל אשר תורם לחוסנה הפיננסי של החברה, תוך שמירה על יכולת החזר החוב ויצירת תשואה עודפת לבעלי המניות".

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"