קבוצת עזריאלי מדווחת על גידול של 12% ברווח הנקי ברבעון

שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "אנו מסכמים רבעון עם תוצאות טובות, המשקפות המשך צמיחה ויצירת ערך"

קבוצת עזריאלי מדווחת היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, בהן עלייה של 12% ברווח הנקי ל-211 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון השלישי של 2011. הרווח למניה עמד על 1.74 שקל למניה. הכנסות החברה עמדו ברבעון על 2.4 מיליארד דולר.

עוד מדווחת הקבוצה על גידול של כ-10% ברווח התפעולי, לכ-275 מיליון שקלים, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. יצוין כי זהו הפרמטר המרכזי הקשור בביצועי הקבוצה במגזר הנדל"ן המניב, המהווה את מדד פעילות הליבה שלה.

על פי קונצנזוס האנליסטים של "גלבוס" בשיתוף בית ההשקעות פסגות, הרווח הנקי למניה היה צפוי לעמוד על 1.54 שקל למניה, והכנסות הקבוצה 2.3 מיליארד שקל.

הקבוצה ממשיכה בתנופת פיתוח ובניית מנועי צמיחה בהשקעה כוללת של כ-3.2 מיליארד שקלים. עזריאלי מפתחת בתקופה זו את פרויקט הדגל של הקבוצה - מרכז עזריאלי שרונה (דרום הקריה) המיועד למשרדים ולמסחר בהיקף של כ-125 אלף מ"ר. בנוסף עובדת בקבוצה על מרכז עזריאלי בחולון המיועד לפארק עסקים לתעשיית ההיי-טק, משרדים, אולמות תצוגה ומסחר בהיקף של כ-120,000 מ"ר.

האיתנות הפיננסית של הקבוצה ברבעון המשיכה להיות חזקה. החוב הפיננסי למאזן בשיעור של 23% והון עצמי בהיקף של כ-11.4 מיליארד שקלים המהווה כ-61.3% מסך מאזן סולו מורחב של הקבוצה.

שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "אנו מסכמים רבעון עם תוצאות טובות, המשקפות המשך צמיחה ויצירת ערך. תוצאות אלה, לצד היקף ההשקעות הצפוי, מבטאים את אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה, המתמקדת בהשבחת הנכסים הקיימים, ייזום, בניה ופיתוח נכסים מניבים חדשים וניצול הזדמנויות עסקיות".

אלעד קראוס, אנליסט הנדל"ן והאנרגיה של הראל פיננסים, מציין בתגובה לדוחות כי "יכולת החברה לרכוש בתקופה זו הינה נקודת חוזק אשר אינה באה לידי ביטוי בהערכת השווי. להערכתנו, עזריאלי הינה החברה עם רמת הסיכון הנמוכה ביותר מקרב חברות הנדל"ן וזאת לאור רמת המינוף אשר עומדת על כ-26% בלבד. יכולת החברה לבצע רכישות בתקופות מאתגרות הינה נקודת החוזק של החברה". בהראל מותירים ההמלצה על תשואת יתר ומעלים את מחיר היעד ל-104.5 שקל מ-100 שקל, דיסקאונט של 20% על שווי השוק הנוכחי.