גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

להגשים חלום ב"מערב הפרוע": טיול בעיירת בוקרים שבאמריקה האחרת

שלושה רוכבים יצאו להגשים חלום ב"מערב הפרוע": לא עוד טיול, אלא התנסות בהובלת בקר בחוות בוננזה קריק שבמונטנה, שגודלה פי שניים מתל אביב

איזו קפיצה בזמן מהחופשה שלנו במנהטן לעיר בוזמן שבמדינת מונטנה, שנראית כמו עיירת בוקרים קטנה שיש לה נמל תעופה. זו אמריקה אחרת. חקלאית, שמחזירה לחיים את המערבונים לחובבי הז'אנר. מדינה ענקית (הרביעית בגודלה בארצות הברית) אך דלילת אוכלוסין - כמיליון תושבים. העין אינה רואה בשטח אף היספני, אף אפרו-אמריקאי - מיליון לבנים, רובם שמרנים, צופים מושבעים של פוקס ניוז, מצביעי רומני ואוהבי ישראל, כמובן.

בצורת קשה פוקדת את ארצות הברית, אולי החמורה ביותר בחמישים השנים האחרונות. חלק מהחוות לגידול בקר לבשר נמצאות במקומות שהוגדרו אזורי אסון, וכשמחירי המזון לפרות מאמירים, משמידים שם עדרים שלמים, מה שגורם למחירי הבשר להתייקר. דיוויד וולדסט, המארח שלנו, לא יכול להתלונן. 1,500 העגלים שנולדו באביב בשטחי המרעה שלו בחוות בוננזה קריק ראנץ (Bonanza Creek Ranch) שבמונטנה יכניסו לו 20% יותר מאשר בשנה שעברה. מונטנה, בניגוד לאזורים מוכי האסון, משופעת במים גם השנה, ובשבועות האחרונים שדות האספסת והתירס האין-סופיים היו ירוקים כתמיד. עונת הרכיבה בבוננזה קריק קצרה יחסית, רק ארבעה חודשים, והיא מוכתבת על-ידי מזג האוויר. מאוקטובר עד מאי הכול קפוא ומכוסה קרח.

הבוקרת הכי מקצועית

דיוויד מרותק לכיסא גלגלים, מאז התאונה שבה היה מעורב עם טרקטור לפני כעשרים שנה. זה לא מונע ממנו להמשיך לנהל, יחד עם הבן ואנס, את חוות הבקר המשפחתית. ג'ון, אשתו, היא הבוקרת הכי מקצועית שהכרתי. רוכבת על סוסים מהיום שהיא זוכרת את עצמה, אשת עסקים חסרת מנוחה שבונה פרויקטים חדשים כל הזמן. ביוזמתה נולד ב-1993 הרעיון לבנות את חוות הרכיבה ואת המלון לצד עדרי הבקר, ולהציע חופשות מאתגרות ומפנקות לרוכבי סוסים מרחבי העולם.

חוות הבקר שלהם משתרעת על שטח צנוע, שגודלו פי שניים משטחה המוניציפלי של תל אביב. כדי לחצות מרחבים כאלה של שדות מרעה, של יערות ושל פסגות הרים מושלגים, מצוידת משפחת וולדסט בטנדרים, בטרקטורונים ובסוסים. בדרך לחווה, חולפים מול עינינו יישובים קטנטנים, שבכל אחד מהם רק חמש עד שמונה משפחות המתגוררות בנגררים ישנים שהפכו לבתים.

ברוכים הבאים להר ברוקבק

אז איך בוחרים חוות רכיבה בארצות הברית? מנועי החיפוש הגדולים באינטרנט מציעים בעיקר מקומות תיירותיים, שמזמינים אותך ועוד כמה עשרות רוכבים מנוסים יותר, ובעיקר פחות, מרחבי העולם, להשתתף בטיולי שטח עם סוסים.

מאלה נזהרנו. רצינו מקום תיירותי פחות, שבכל מחזור בו יש מעט משתתפים, שבו מובטחת לך עצמאות בשטח ולא הליכה בטור עורפי כשהראש של הסוס שלך תקוע בזנב של הסוס שלפניך.

רצינו לא סתם טיול, אלא התנסות בהובלת בקר, ולא פחות חשוב: באחת מהמדינות ההיסטוריות של הבוקרים, במכה של המערב הפרוע. טקסס גוועת כלכלית, אז נשארנו עם וויומינג או עם מונטנה, או במילים אחרות "הר ברוקבק" או "רוחות של תשוקה". כמה עשרות שעות מול המחשב, כמה מאות מיילים, והגענו לג'ון וולדסט בבוננזה קריק. בוננזה מזכירה לי סדרת טלוויזיה אמריקאית נושנה על חיי הבוקרים, ואני אומר לעצמי, זה מריח טוב.

סגרנו מקומות אצל ג'ון כשבעה חודשים לפני הנסיעה, ומאותו רגע עברנו למצב המתנה וציפייה דרוכה. הכפלנו את שעות הרכיבה בארץ כדי להתרגל לשעות הרכיבה הארוכות הצפויות במונטנה. סופרים כל שבוע שמרגיש כמו חודשיים. בינתיים, יש צורך גם בהכנה מנטאלית. אורי מקיבוץ הזורע מציג לאוזניי את תחנת הרדיו Cross Country, ומאותו רגע המחשב שלי אינו מפסיק להשמיע מוזיקת קאנטרי.

ג'ון מהדקת את הצ'אפס הצבעוניים - מין חותלות עור ארוכות שמכסות את הרגליים מהירכיים ועד הקרסוליים, שמטרתן להגן על הרגליים ועל הג'ינס, לפני שהיא עולה על סוסת הפיינט שלה. בתוך חמש שעות צריך להעביר 150 פרות עם עגלים בני חודשיים לאזור מרעה חדש. בצוות לצדה פיליפ ופול, שני הרנגלרים (הבוקרים) שעובדים איתה, ותשעה אורחים שבאו להעביר כאן את השבוע - שלושה מהם מישראל. שבוע לא קל לצוות. בשלב המקדים מתבצע תדרוך מפורט לרוכבים לפני שיוצאים לרכיבה ראשונה. מילת המפתח היא Respect - כבוד לעצמך, לשותף שלך בשבוע הקרוב - הסוס שתרכב עליו, לשותפיך לרכיבה, למדריכים, ולאדמה שמתחת לפרסות סוסך.

ג'ון אינה מסגירה רגשות. מקצוענית לעילא, צוחקת כל הזמן, גם כשבא לה לנעוץ את הדורבנות שעל מגפי הרוכבים שלה בישבנו של מי שמציק (מבלי להתכוון) לסוס שהוא רוכב עליו. אותנו היא בוחנת במבט מסוקרן. שלושת הישראלים הראשונים שנחתו אצלה, וגם אנחנו מרגישים לרגע שהמעמד מחייב. היא בוחנת את הרנגלרים שמנסים לעשות סדר. הם עוברים מאחד לאחר, בודקים ציוד, מותחים רצועות, מחכים לאישור ממנה, וסוף-סוף יוצאים לדרך: Welcome to Bonanza Creek.

לקרוא את העדר

לארוחת הערב בבקתה המרכזית מצטרף דיוויד בעלה. לא מדברים על איראן המתגרענת ולא על שאר בעיות העולם כפי שהן משתקפות משידורי החדשות. משפחת וולדסט, כמו מיליוני אמריקאים אחרים, מוטרדת מהמשבר הכלכלי בארצות הברית. לא, לא עברה בראשו אפילו לרגע מחשבה למכור את החווה הענקית הזו, שגם כיום שווה עשרות מיליוני דולרים. אבות-אבותיו הגיעו לכאן מנורבגיה, ובמשך שלושה דורות בנו את המקום הזה, שיעבור, הוא מקווה, גם לבניו ולנכדיו.

אלה הימים הארוכים במונטנה, וארוחת הבוקר האמריקאית מוגשת מאוחר יחסית. אני מספיק לבשל לנו בבקתה את הקפה השחור הערבי שהבאנו מהארץ, כדי שלא ניאלץ לשתות את הקפה מהפרקולטור שיגישו לנו עוד מעט.

ארבעים סוסים מאומנים ומיומנים ממתינים במכלאה. כדי להתאים רוכב לסוס, צריך מיומנות של יועץ נישואין מהמעלה הראשונה. אם אין התאמה מושלמת, הגירושין עלולים להיות סוערים במיוחד. אחרי שני ניסיונות בלתי מזהירים, אני מוצא סוף-סוף את טונקה - סוס קווטר רחב וגדול, אוהב לעבוד, ובאופן מפתיע גם מהיר מאוד, והכי חשוב - רגיל לעבוד עם בקר.

הישיבה על האוכף הדהוי מעוררת אצלי התרגשות של ממש. אני ממשש את העור ונזכר באחת המיתולוגיות של המערב הפרוע: רוכב מקצועי ייאלץ להחליף לא מעט סוסים במהלך חייו, אבל ישמור אמונים לאוכף אחד.

אני מרגיש שאני עומד למבחן אצל טונקה, שמביט בי במבט משונה כשאני מנסה להיות ידידותי וטופח עם כף יד שמאל על הצוואר השרירי שלו. מזמן לא הייתי במבחן שכזה. אני שוקע באוכף, ומוביל את הסוס למנאג' (זירת רכיבה מתוחמת בגדר) הסמוך, כדי לבדוק את טיב הזוגיות שמתפתחת לה בינינו בדקות הראשונות. המתח הזה מרגיש לי קצת כמו בטסט למכונית שלי. תעבור או לא תעבור? יגלו איזו תקלה שלא ידעתי עליה וישלחו אותי בבושת פנים למוסך, או שגם הפעם אצליח להרוויח עוד שנה שלמה בלי לראות את עיניהם המשועממות של הטסטרים במכון?

טיפות הזיעה מצטברות בגבי התחתון ומרטיבות את חולצת הבוקרים החדשה, ואני מגייס את כל מה שלמדתי בסדנאות הרכיבה בשנים האחרונות כדי לעמוד במבחן. נדמה לי שטונקה מרוצה, אם אני יכול לשפוט לפי הצחוק המתגלגל של ג'ון, ואני? אני משמיע את קריאות הקרב המפורסמות של הבוקרים כדי להשתחרר ולהודיע לרנגלרים ולשאר הרוכבים שהגיעה העת להתחיל לעבוד.

מאות פרות מחכות בשטחי המרעה העצומים. הן מועברות מדי פעם לשטח חדש כדי לאפשר לעשב לגדול מחדש. כל חלקה מגודרת בתיל, ושערי בקר מאפשרים מעבר מסודר של פרות ושל עגלים. אורך גדרות התיל בבוננזה קריק מגיע למאה מיילים (160 קילומטרים, בערך המרחק שבין תל אביב לנהריה), עוד ממד להבנת הגודל הבלתי נתפס של החוות במדינה כמו מונטנה.

הרנגלרים מתדרכים אותנו מתוך שינה כמעט, מסבירים את כללי המשחק מול הבקר. צריך לזכור שכל אחת מ-1,500 פרות האנגוס מובילה אחריה עגל, וביניהם מסתובבים גם שישים פרים חסרי מנוח, שמחייבים טיפול ברגישות מוגברת. הנוף הפסטורלי מתכסה בגעייה קורעת לב בכל פעם שבה אחת הפרות מאבדת קשר עין עם העגל. אז לטובת הקאובוי המתחיל, הרנגלרים מסננים כמה כללים חשובים: קודם כול צריך לאתר את הפרה המנהיגה שתוביל את הקבוצה.

ובכלל, מזכירים לך, אמרה ישנה האומרת שהדרך המהירה ביותר להוביל בקר היא לעשות את זה... לאט. בתוך זמן קצר אני לומד "לקרוא" את כללי ההתנהלות של העדר. גם כשאני משייט על הסוס לצד העדר או מאחוריו ומתווה את הדרך לפרות המנתבות את דרכן בשביל המתפתל, אני לא יכול להפסיק לשאול את עצמי שוב ושוב אם זה באמת קורה, או שאני חולם שהגעתי הרגע מלב תל אביב לגוד'ס לנד (God`s Land)), כפי שבני המקום מכנים את הארץ הזאת. אבל בלבי אני יודע - נא לא לטעות, בכל רגע יכול להגיח קלינט איסטווד כדי להפר את השלווה הגדולה הזאת.

מידע מעשי

איך מגיעים: טסים מישראל לאחת הערים שיש אליהן טיסות ישירות מהארץ (למונטנה אין, כמובן) ומשם לוקחים טיסת המשך לבוזמן Bozemam)) שבמדינת מונטנה.

חוות בוננזה קריק: טל' 406-572-3366(1 )www.bonanzacreekcountry.com

מחירים: בין 1,600 ל-1,950 דולרים לשבוע, לאדם. המחיר כולל לינה, שלוש ארוחות ביום, רכיבה על הסוסים והדרכה בפעילות.

טיפ: במרחק של שלוש דקות נסיעה משדה התעופה של בוזמן משתרע אחד האתרים הנחשקים ביותר לרוכבי סוסים - החנות של מרדוק'ס, מתחם ענקי וחסר גבולות, שהוא חנות הציוד לרוכבים הכי גדולה והכי שווה שקניתי בה אי-פעם. מאות דגמים של מגפי רכיבה, נעלי עבודה, מתגים, מושכות מעור ומחבלים, ג'ינסים של רנגלר במחירים מצחיקים (25 דולרים), וסטים לאוהבי רכיבה, חולצות משובצות, ואביזרים מיותרים שלא פסחנו על אף אחד מהם. אבל מה? אוכפים אין. תכננו על שעה, שרפנו שם ארבע.

עוד כתבות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו