מ.א. וקרדיט סוויס סידרו לכור רווח של 418 מ' שקל ברבעון

כור עשויה להתמזג עם אי.די.בי אחזקות או רכישתה על ידי אי.די.בי, וזאת במשולב עם קבלת הלוואה בסכום מהותי מאוד על ידי אי.די.בי אחזקות מ-KKR

חברת כור , הנמצאת בשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר, דיווחה היום (ד') על רווח של 418 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2012.

עליית מחיר מניות קרדיט סוויס תרמה לכור רווח של 334 מיליון שקל ברבעון. מאז סוף הרבעון השלישי ועד היום עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-181 מיליון שקל נוספים, דבר שעשוי להתבטא בדוח הרבעון הרביעי.

נכון להיום מחזיקה כור ב-30.3 מיליון מניות של קרדיט סוויס, המהוות כ-2.3% מהונו של הבנק.

גם ההחזקה המרכזית הנוספת של כור, מכתשים אגן, הציגה ברבעון תוצאות טובות תוך שהיא רשמה גידול ברווח הנקי וב-EBITDA, מה שתרם לתוצאות כור.

במהלך הרבעון פרעה כור חוב בסך 254 מיליון שקל. מאז השלמת עסקת מיזוג מכתשים אגן עם ChemChina בנובמבר 2011, פרעה כור הלוואות ואגרות חוב בסך כולל של כ- 3.7 מיליארד שקל.

יתרת המזומן של כור עומדת נכון להיום על סך של כ-2.23 מיליארד שקל.

בכור מציינים כי במסגרת בחינה של שינויים מבניים בקבוצת IDB, הודיעה כור כי נבחנת אפשרות מיזוג של החברה עם חברת החזקות אחרת בקבוצת אי די בי. בהקשר זה נבחנים בימים אלה שני מהלכים:

1. מיזוג החברה עם דסק"ש או הפיכת החברה לחברה בת בבעלות מלאה של דסק"ש. במסגרת מהלך זה, ככל שיבוצע, יוצע לבעלי המניות מקרב הציבור של החברה ולאי.די.בי. פתוח למכור את החזקותיהם בחברה, ונשקלת אפשרות כי במסגרתו יירכשו או ייפרעו אגרות חוב של החברה. לצורך ביצוע מהלך זה עשוי להיעשות שימוש בנכסי החברה.

2. מיזוג החברה עם אי.די.בי אחזקות או רכישתה על ידי אי.די.בי אחזקות, וזאת במשולב עם קבלת הלוואה בסכום מהותי מאוד על ידי אי די בי אחזקות מ-KKR. במסגרת מהלך זה, ככל שיבוצע, יוצע לכל בעלי המניות של החברה (לרבות דסק"ש ואי.די.בי פיתוח) למכור את החזקותיהם בחברה, ונשקלת אפשרות כי במסגרתו יירכשו או ייפרעו אגרות חוב של החברה וכן של אי די בי אחזקות, ולצורך ביצועו עשוי להיעשות שימוש בנכסי החברה. ‫