ממשלת איטליה צלחה הצבעת אי-אמון; שתיים נוספות בדרך

הממשלה כרכה את תוצאות הצבעת אי האימון באישור תוכנית כלכלית חדשה ■ הממשלה תעמוד בפני שתי הצבעות נוספות הערב, לפני שהותכנית תועבר מחר לאישור סופי של הסנאט

ממשלת איטליה בראשות ראש הממשלה מריו מונטי צלחה הערב הצבעת אי-אמון בבית התחתון של הפרלמנט האיטלקי. הצבעת אי האימון הייתה כרוכה באישור תוכנית תקציבים חדשה עבור איטליה, שכוללת בין היתר העלאת המע"מ במדינה ומדובר באחת תהוכניות הגדולות האחרונות שיעברו במדינה לפני שאיטליה תלך לבחירות כללליות בסביבות חודש מארס.

התוכנית החדשה של מונטי, שכאמור אושרה היום, הינה חלק מרכזי מהתוכנית של הממשלה האיטלקית להוריד את הגירעון הציבורי במדינה ל-1.8% מהתמ"ג בשנת 2013 וזאת לאחר שהממשלה הצליחה להגיע ליעד של 2.6% שנקבע לה לשנה הנוכחית. בממשלה מקווים שהצעדים הללו יחזירו את אמון המשקיעים בכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו, שסובלת מחובות בהיקף של 126% מתוצר המקומי הגולמי.

במטרה לזרז את אישורו של החוק, הממשלה בעצמה היא זו שכרכה את הצבעת אי-האימון באישור החוק וזאת על מנת למנוע דיונים מיותרים בחוק. הממשלה עדיין צריכה לעבור עוד שתי הצבעות אי-אמון הערב לפני שיאושר החוק. אם הכל ילך לפי התכנון, הצעת החוק תועבר מחר לאישור סופי של הסנאט.

צריך לציין שממשלת איטליה צלחה את הצבעת אי-האימון ברוב של 426 חברים לעומת 88 מתנגדים.