קונסולות המשחקים: אין בשורת מחיר, יש כותרים מעניינים

בעקבות הייבוא הרשמי של אקס בוקס על-ידי מיקרוסופט והשקת קונסולת Wii U חדשה, צפויה התחרות מול פלייסטיישן של סוני להתעורר ■ בשלב זה אין בשורת מחיר, אבל יש חידושים בדמות כותרים מעניינים

ענף המשחקים נמצא בתקופה בה כל החידושים יוצאים לשוק לקראת חגיגית הקניות של חג המולד. החברות הגדולות בתחום, משיקות את כל הכותרים והטכנולוגיות החדשות שלהן, במטרה להתברג ברשימת המתנות לקרובים.

גם הצרכן הישראלי נהנה השנה מההתרחשויות בענף: כל הכותרים החדשים מגיעים לכאן יחד עם ההשקות בשאר העולם, כאשר הבשורה העיקרית באה מכיוון מיקרוסופט, שאחרי שנים ארוכות, החל בשבוע שעבר, לשווק בעצמה את קונסולת האקס בוקס 360 גם בישראל (עד כה השיווק נעשה על-ידי יבואנים קטנים ולא בצורה רשמית).

המתחרה סוני לא נלחצת. לקונסולה שלה, פלייסטיישן 3, יש מאגר עצום של שחקנים ותיקים והיא שמה את יהבה על משחק שמבחינתה צפוי לכבוש את הגיימרים: ספר מציאות מדומה (פירוט בהמשך).

נינטדו מצדה התחדשה במהדורת Wii U שהושקה בשבוע החולף בעולם ותגיע ארצה בקרוב. הקונסולה הזו עדיין משווקת בישראל על-ידי יבואנים קטנים.

האם היבוא הרשמי של אקס בוקס המערער את מעמדה הנוח של סוני (באמצעות היבואנית ישפאר) כשחקנית דומיננטית יחידה עוד משנות ה-90, מהווה את ההתחלה הרשמית של התחרות על ליבו של הגיימר הישראלי? כנראה שלא.

ומדוע הנימה המאוכזבת משהו? משום שכבר עכשיו כדאי לצרכנים חובבי המשחקים להנמיך ציפיות: שינוי משמעותי ברמת המחירים, מלחמה על ליבו של הגיימר או אפילו קמפיינים שיווקים לא צפויים כאן. מיקרוסופט ישראל שומרת כרגע על שקט תעשייתי, בדומה לשיטת השיווק של ישפאר, שלא כללה כמעט שום ניסיון להפוך את הפלייסטיישן למכשיר מיינסטרים, באמצעות שילוט חוצות או קמפיינים טלוויזיוניים ואינטרנטיים. אם לא די בכך, גם יבואני כותרי המשחקים, לא טורחים כמעט לפרסם את התכנים החדשים שלהם.

כפי הנראה, מיקרוסופט לא מתכוונת לשנות את הסטטוס קוו שלה בנוגע להשקעה בעולם השיווקי. האג'נדה הזו אינה מייצגת את המדיניות השיווקית של החברה, ולראייה, במטרה להגביר את קצב מכירת מערכת ההפעלה החדשה שלה, חלונות 8, זכינו לראות קמפיין טלוויזיוני, שלטי חוצות ברחובות ופרסום באינטרנט.

כאמור, מלחמת מחירים ככל הנראה לא תתרחש בארץ ובכלל. המחירים של הקונסולה של מיקרוסופט נשארו די דומים, גם לאחר התחלת הייבוא הרשמי.

אין בשורת מחיר

האקס בוקס 360, נמכר בישראל כבר כ-7 שנים, למעשה מאז שיצא לאוויר העולם. כניסתה של מיקרוסופט לישראל, לא גרמה למחירים לרדת בצורה משמעותית כלפי מטה, אבל מצד שני, הלקוח מקבל תוספת ערך בנושא אחריות עם רכישתו מגוף גדול. כמו כן, השקתו של האקס בוקס מהדור הבא, שככל הנראה, תצא לשוק במהלך 2013 או 2014, תגיע לישראל מהר יותר מאשר גרסת ה-360.

מחירים: עלות אקס בוקס 360 בגרסת 4 ג'יגה עומדת על 1,000 עד 1,200 שקל בחנויות בישראל. ערכה הכוללת אקס בוקס 360 בעיצוב של המשחק Halo 4 עם 320 ג'יגה, 2 שלטים ואת המשחק עצמו, תעלה 2,000 עד 2,200 שקל.

אחריות: מיקרוסופט ישראל מציעה אחריות לשנה על המוצר ותמיכה טלפונית בעברית. כמו כן, גיימרים ישראלים יוכלו לרכוש כרטיסי הטענה לשירות האונליין-אקס בוקס לייב, שלא היה פתוחים לקהל המקומי באופן רשמי.

עלות פלייסטשיין 3 עם כונן קשיח בנפח 12 ג'יגה, היא 1,400 שקל, דגם הכולל כונן של חצי טרה ואת המשחק פיפ"א 2013 יעלה 2,100 שקל.

אחריות: בישפאר, יבואנית פלייסטיישן 3 של סוני, מציעים שנתיים אחריות ברכישת הקונסולה שלהם.

ארסנל כותרים:

מאסטר צ'יפ חוזר

לצד השקת האקס בוקס 360 בארץ, מיקרוסופט משיקה שני משחקים, שאמורים לעזור לה להתבלט בתחום. מהצד של הגיימרים חובבי משחקי פעולה, מיקרוסופט החלה למכור בארץ את הכותר Halo 4, שקיבל ביקורות מצוינות באתרי המשחקים בחו"ל. המשחק ממשיך את עלילותיו של מאסטר צ'יפ בלחימה נגד חייזרים. בתור בונוס לישראליים, אפשר לראות את השחקנית איילת זורר, משחקת בסרטוני המעבר בתוך הכותר. מחיר: 300 שקל.

מאמן כושר אישי

מיקרוסופט לא רוצה רק לפנות לקהל הגיימרים המסורתי של חובבי משחקי פעולה או ספורט, לכן, היא מציעה גם את המשחק "נייקי קינקט טריינינג". הכותר הזה פועל באמצעות אביזר התנועה, קינקט (מצלמה המזהה את השחקן ומאפשרת לו לשחק עם גופו). במקרה של נייקי, מדובר במעין מאמן כושר אישי. מחיר: 300 שקל.

הספר מתעורר לחיים

בסוני החליטו לשלב את עולם הספרים הפיזיים עם העולם הווירטואלי. הספר Wonderbook: Book Of Spells של הסופרת ג'יי קיי רונלינג, מביא את עולם הארי פוטר אל שיעורי למידה בקוסמות. הספר המגיע בכריכה קשה, כולל ברקודים ענקיים בכל עמוד. באמצעות אביזר ה-Move של סוני, הכולל מצלמה וידית משחק הפועלת באמצעות תנועה, הספר מתעורר לחיים. השחקן רואה את עצמו על המסך ולידו הספר, כאשר ידית המשחק משמשת כשרביט קסמים, איתה אפשר לשלוט בנעשה בספר. מחיר: 200 שקל.

מריו עדיין כאן

מלבד סוני ומיקרוסופט, שחקנית לא פחות חשובה ולא פחות בולטת היא נינטנדו, שמציעה את קונסולת ה-Wii. מחיר הקוסנסולה בישראל הוא 750 שקל. נינטנדו, באופן עקבי אינה מוכרת רשמית בארץ את קונסולת המשחק שלה: לנינטנדו אין נציגות בישראל ואין שום השקעה אמיתית בניסיון למכור את המוצר שלה כאן.

עד לפני שנתיים, לנינטנדו היה יתרון עם שלטי המשחק של קונסולת ה-Wii, המאפשרים לתפעל אותם בתנועת היד. למשל, חבטה במשחק טניס, מתבצעת בהנפת היד באוויר, בדומה למשחק האמיתי. הטכנולוגיה הזו עזרה ל-Wii להגיע לכמות מכירות מדהימה של 97 מיליון יחידות מאז שהושק המוצר, לעומת 70 מיליון מכשירי אקס בוקס 360 ומספר דומה של פלייסטישן 3. היתרון הזה מתעמעם משום שאביזר ה-Move שבפלייסטיישן 3 מספק את אותה פונקציונליות.

בשבוע שעבר, השיקה נינטנדו בעולם את הקונסולה החדשה שלה, Wii U , שמחירה עומד בארה"ב על כ-1,200 שקל ובארץ היא צפויה להימכר בייבוא לא רשמי באזור ה-1,900 שקל. מכיוון שהיבוא נעשה על ידי יבואנים מקבילים אין תאריך השקה רשמי. הקונסולה החדשה, כוללת הצגת משחקים באיכות HD ושלט משחק חדש, הכולל מסך מגע בגודל 6.2 אינץ', כולל רמקולים, מצלמה, מיקרופון וכפתורי משחק סטנדרטיים. השלט הזה, מאפשר לשחקן נוסף, להצטרף לכותר ולשלוט בדמות שלו, כולל צפייה בה, מהמסך שבשלט. כמו כן, ניתן לקבל מידע נוסף על מהלכים במשחק, במקום לשנות תפריט במסך הטלוויזיה. תוספת נחמדה, היא האפשרות להתחיל משחק במסך הטלוויזיה ולהעביר אותו למסך שבשלט, כאשר מישהו אחר בבית רוצה לשבת בסלון.

בסופו של דבר, כניסתה של מיקרוסופט לשוק המקומי עם האקס בוקס 360 שלה חשובה, אפילו כשהמהלך נעשה באיחור. סוני נהנתה זמן רב מדי מהיותה שחקנית יחידה ואם זה יגביר במעט את התחרות, הצרכנים רק ירוויחו.

האם משתלם להביא קונסולה מארה"ב?

מבדיקת "גלובס" עולה כי עדיין מחירי הקונסולות יקרים יותר בארץ. ההפרשים במחיר הקונסולות של אקס בוקס מסתכמים בסכום שלא שווה בעבורו לוותר על תעודת אחריות מהיבואן המקומי ב-Wii הפערים משמעותיים יותר. באשר לכותרים (משחקים) המחירים בארץ יקרים יותר, אולם לא תמיד בפערים משמעותיים. למשל HALO 4 (אקס בוקס 360) נמכר בישראל בכ-300 שקל ובכ-250 שקל (60 דולר) בארה"ב. Call Of Duty (אקסבוקס/פלייסטיישן) החדש נמכר בארץ ב-370 שקל, בארה"ב בכ-250 שקל, כאן הפער גדול ועומד על יותר מ-30%.

מחירי קונסולות
 מחירי קונסולות