לילה ללא כוכבים

משהו בעונה הזו של "חי בלה לה לנד" קצת חסר

לילה בלי כוכב 1

"חי בלה לה לנד", א'-ד', 20:30, "יס קומדי"

כחלוף ימי החסד של העונה החדשה לדוקו-ריאליטי המשעשעת הזו, אפשר להתחיל לתת סימנים. אמנם הימים הראשונים של הקלסטרופוביה הישראלית-יהודית חלפו להם: הזמרים התרגלו לנוכחות של ערבי אין-האוס ומאז שעברו לווילה, אין להם עוד צלבים שצריך להסיר מהקירות, ובכל זאת, משהו בעונה הזאת, בינתיים, קצת חסר. בצד החיוב ניתן למנות את ההפקה המושקעת: הצילום, העריכה וכל המעטפת מושקעים מאוד, כך שהצופה מקבל מוצר מהנה, כמעט בלי רגעים מתים. לעומת זאת, בתחום התוכן משהו עדיין חסר. העונה הקודמת התאפיינה בטיפוסים מעניינים: ג'ולייטה עם הסיפור האישי המרגש שלה, אביהו שבת עם העדינות שלו, אלון דה לוקו עם חוכמת החיים וכמובן, דמותה האניגמטית של זהבה שאחותה, אתי לוי, שימשה לה - ממש כמו בחיים - כסייד-קיק. בעונה הזאת, מהר מדי, מה שאתה רואה הוא מה שאתה מקבל: ליאת בנאי ושרית אביטן פשוט לא מעניינות מספיק (אם כי האחרונה ניחנה בלוק שישאיר את הצופים ערים לאפשרות של רומן-לכאורה שמתפתח בינה לבין שיר לוי), אלי זולטא קצת מתוסבך, אבל לא באופן מעניין, שיר לוי דווקא כן, אבל האיפוק השקט שלו משאיר מעט מדי מקום להצצה אל נשמתו המסוכסכת, סאז עדיין לא מתבלט ומאיה בוסקילה, שמ בחינת כישרונה כזמרת נמצאת ארבע רמות מעל כל היתר, מתגלה כמעצבנת על גבול הבלתי נסבלת: כבר שלוש פעמים החלפתי בגללה ערוץ באמצע הצפייה.

גם ההבלטה של אנשי ההפקה, המפיק אורי פסטר וניסים הנהג, מצליחה להפיג רק לפרקים את האווירה הנינוחה מדי. הצלחה של סדרה כמו "חי בלה לה לנד" נשענת על שני קטבים: הראשון הוא מי שמזדהים עם הגיבורים וצורכים את הטראש החביב הזה כדרמה לכל דבר. השני הוא אלה שמתנשאים על הגיבורים ומפיקים הנאה מהאנגלית הקלוקלת שלהם ומהפער התרבותי בינם לבין סביבתם החדשה. בעונה הזאת, בינתיים, נשארים גם הראשונים וגם האחרונים עם חצי תאוותם בידם.

לילה בלי כוכב 2

ג' לאורך הערב, ערוצי הסרטים

כשאף ערוץ לא מעיז להעלות תחרות ל"מאסטר שף", המפלט היחיד הוא ערוצי הסרטים: על רקע השליטה המוחלטת של "מאסטר שף" בפריים-טיים, נדחקות אפילו האלטרנטיבות שמציעים ערוצי הסרטים, לשעות מאוחרות יחסית: "הוט" מציעה לצופיה שני סרטים ראויים הערב, שניהם, למרבה הצער, מיועדים למי שלא צריך לקום מוקדם בבוקר שלמחרת: "מונסטר" הוא סיפור אמיתי על זונה שרוצחת שבעה גברים ונידונה למוות. שרליז תרון וכריסטינה ריצ'י מצוינות בתפקידים הראשיים. מי שעוד מצוין בתפקיד ראשי הוא רובין וויליאמס, כמרצה לספרות שמעודד את תלמידיו לחשוב מחוץ לקופסה ב"ללכת שבי אחריו", הסרט שחוץ מההופעה המצוינת כאמור של וויליאמס, הכיר לעולם גם את איתן הוק. דווקא ערוצי הסרטים של הלוויין חלשים הערב, כך שאפשר להעביר את הפוקוס למקום בלתי צפוי: ערוץ "5 גולד" שבמסגרת הפרויקט (הנאה!) "סינמה ספורט", ישדר הערב את "מיליון דולר בייבי", עם הילארי סוונק הנפלאה בתפקיד מתאגרפת וקלינט איסטווד בהופעה מרשימה בתפקיד מאמנה.