נציגי המחאה החברתית - בין שיאני המתרימים בעבודה

על המתרימים הבולטים נמנים מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר והח"כים הוותיקים ■ הכוכבים החדשים, שמולי, שפיר ומיכאלי, התרימו מעל ל-90 אלף שקל

ערב הפריימריז בעבודה הבינו גם נציגי המחאה המתמודדים ברשימה שללא כסף יהיה קשה להתברג למקום גבוה ברשימה. סתיו שפיר, שמפעילה מטה נרחב של מתנדבים, הצליחה לאסוף 90,579 אלף שקל. בין התורמים לה, משפחת הקבלנים פילץ, שקיימו עבורה גם חוגי בית ונתנו לה להשתמש במטה. תרומה מעניינת לא פחות קיבלה שפיר מהבמאי טוני קושניר, מחזאי ותסריטאי אמריקאי, שכתב בין היתר את המחזה "מלאכים באמריקה".

יו"ר התאחדות הסטודנטים לשעבר, איציק שמולי, אסף תרומות בסכום של 107 אלף שקל, ועל תורמיו נמנה גם התעשיין דב לאוטמן. לעומתם, פרופ' יוסי יונה, שהיה בצוות שייעץ לאנשי המחאה, אסף 18,750 שקל בלבד.

מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, עומר בר לב, אסף 261,922 שקל מתרומות, ועל תורמיו נמנים עמוס ירון, רן שחור, עמוס גורן, עמוס בן אברהם, מנחם בכרך, עוז ליב, מרביתם אנשי סיירת מטכ"ל ובכירים במערכת הביטחון. בר לב קיבל תרומות גם מאבנר יהודאי, אהוד בן ש"ך, אילן שילוח וממיקי פדרמן.

איש המשטרה לשעבר, משה מזרחי, הסתפק ב-20,000 שקל בלבד, תרומה עצמית, וכך גם נועם שליט, שתרם לעצמו 45 אלף שקל.

תורמים לעבודה וליש עתיד

מקורבי יחימוביץ', מיכל בירן ועופר קורנפלד, אספו 47,922 שקל ו-54 אלף שקל בהתאמה. השניים יהוו אבן מבחן אם יוכיחו שלגובה התרומות אין קשר למקום ברשימה. בירן אספה את הכסף מעשרות תרומות קטנות של חברים ותומכים ולא מסכומים גדולים.

איש החינוך חילי טרופר אסף 38 אלף שקל, כשעל אחד מתורמיו נמנה הרב שי פירון, שמתמודד דווקא במפלגתו של יאיר לפיד. מירב מיכאלי אספה תרומות בגובה 95 אלף שקל, ואילו נחום חופרי הגיע לסכום של 114,500, שנאספו בין היתר גם בעזרת איש קנדה-ישראל, ברק רוזן, שתרם גם ללפיד.

חברי הכנסת הוותיקים, יצחק (בוז'י) הרצוג ואבישי ברוורמן, אספו 239,858 שקל ו-72,426 אלף שקל בהתאמה. הרצוג נהנה בין היתר מתרומתם של אמו אורה הרצוג, איש העסקים דוד קוליץ, ודוד פורר.

המתרימים
 המתרימים