לקראת כניסת "חוק שכר הבכירים": מי המנהלים שחמקו?

כשבועיים בלבד נותרו עד לכניסתו לתוקף של "חוק שכר הבכירים" (תיקון 20 לחוק החברות), אשר צפוי להכביד על אישור תנאי העסקתם של המנהלים העשירים במשק

כשבועיים בלבד נותרו עד לכניסתו לתוקף של "חוק שכר הבכירים" (תיקון 20 לחוק החברות), אשר צפוי להכביד על אישור תנאי העסקתם של המנהלים העשירים במשק. שלא במפתיע, נרשמו בחודש האחרון עדכוני שכר רבים, שאושרו רגע לפני שהחוק נכנס לתוקף (בתחילת החודש הבא). זאת, בעיקר כדי להימנע מהצורך לקבל את אישור רוב בעלי המניות מקרב הציבור להחלטות אלה, כפי שדורש התיקון.

קבוצת דלק של יצחק תשובה מסכמת חודש עמוס בעדכוני שכר. אלה כללו בין היתר מתן אופציות בשווי 4 מיליון שקל למנכ"ל הקבוצה אסי ברטפלד, ומענק של 900 אלף שקל וכן שיפור בתנאי ההעסקה לגדעון תדמור ויוסי אבו, מנכ"לים של חברות בנות.

עדיין בקבוצת דלק: בתחילת השבוע נחשף ב"גלובס" כי מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, פועל לקבלת הלוואה של כ-40 מיליון שקל מהחברה לצורך רכישת מניות, כחלק מעדכון תנאי העסקתו טרם כניסת התיקון המדובר לתוקף.

גם מנכ"ל בית ההשקעות לידר שוקי הון, עמית ורדי, לא לוקח סיכונים. השבוע הודיע לידר על הארכת תוקף הסכם ההעסקה של ורדי, ללא מגבלת זמן וללא שינוי בתנאי ההסכם. ורדי ימשיך ליהנות ממשכורת חודשית של 119 אלף שקל צמוד למדד, וכן ממענק של 3.6% מרווחי לידר שוקי הון לפני מס ומענק נוסף של 5% מהכנסות החברה מפעילות ההנפקות. ב-2011 עמדה עלות העסקתו על 4.2 מיליון שקל.

לכל אלה מצטרפים מנהלי החברה לישראל, שזימנה אסיפת בעלי מניות לעוד שבועיים - יום לפני כניסת חוק שכר הבכירים לתוקף, בה יאושר ברוב רגיל השיפור בתנאי העסקתם של יו"ר החברה, אמיר אלשטיין, והמנכ"ל ניר גלעד.

עלות השכר השנתית של השניים תעמוד על כ-16 מיליון שקל כל אחד (לא כולל מענקים), והיא כוללת גם הטבת אופציות ענקית כחלק מתוכנית אופציות של 240 מיליון שקל לבכירי החברה והבת כיל.

עדכון שכר בולט נוסף שדווח בחודש האחרון הוא של איזי כהן, שעזב את כס הניהול של אפריקה ישראל לטובת ג'וב מכניס לא פחות כמנכ"ל כלל ביטוח. בתפקידו החדש ייהנה כהן מעלות שכר שנתית שעשויה להגיע ל-10 מיליון שקל - כ-3 מיליון שקל שכר, והיתר מענק שעשוי להגיע ל-6.5 מיליון שקל.

מחטפי השכר
 מחטפי השכר