בגלל "סנדי": הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה ב-0.2% באוקטובר

(עדכון) - מדובר בירידה החדה ביותר מאז חודש מאי ■ אנליסטים ציפו לעלייה של 0.1% ■ מדד הייצור של שיקגו עלה ל-50.4 נקודות בנובמבר

אכזבה בארה"ב: הצריכה הפרטית ירדה בחודש אוקטובר ב-0.2% בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 0.1%. מדובר בירידה החדה ביותר מאז חודש מאי. בחודש ספטמבר עלתה הצריכה ב-0.8%. ההכנסה הפרטית נותרה ללא שינוי בעוד הצפי היה לעלייה של 0.2%.

מכיוון שהצריכה ירדה בעוד ההכנסה נותרה ללא שינוי, הרי ששיעור החיסכון עלה ל-3.4% מ-3.3%, אך הוא עדיין בשפל של 5 שנים. עוד עולה מהנתונים שפורסמו היום כי ליבת האינפלציה הנגזרת מנתוני הצריכה הפרטית (PCE Index) עלתה רק ב-0.1% בחודש שעבר וב-1.6% ב-12 החודשים האחרונים, בדומה לספטמבר.

הסופה הענקית "סנדי" השפיעה על נתוני אוקטובר. הסופה חתכה את השכר ב-18.2 מיליארד דולר בממוצע, מה שהעיק את הצריכה הפרטית בחודש זה. הסופה היכתה בחוף המזרחי של ארה"ב ושיתקה את הפעילות הכלכלית למספר ימים.

בעוד נתון הצריכה הפרטית אכזב, מדד הייצור של שיקגו, שפורסם גם כן היום, הפתיע לטובה כשעלה ל-50.4 נקודות בנובמבר מ-49.9 נק' באוקטובר. המדד תאם את הציפיות המוקדמות. מדובר במדד חיובי כיוון שרמה הגבוהה מ-50 נק' מעידה על התרחבות בפעילות הייצור.