יו"ר איקאה ישראל רון הדסי פורש; מתיו ברונפמן יחליפו

זאת לאחר 7.5 שנים בתפקיד ■ הדסי ימשיך להוביל את בניית סניף איקאה בקריית אתא, במיזם שבו שותפות איקאה וקבוצת שיכון ובינוי

רון הדסי ביקש לסיים את תפקידו כיו"ר איקאה ישראל, לאחר ששימש בתפקיד במשך 7.5 שנים, מאז הועבר זיכיון הרשת לקבוצת מתיו ברונפמן.

הדסי יסיים את תפקידו בסוף 2012. בעל הזיכיון של הרשת, מתיו ברונפמן, יחליפו כיו"ר דירקטוריון איקאה ישראל.

במהלך כהונתו של הדסי אירעה שריפת הסניף בנתניה, והסניף הוקם ונפתח מחדש במארס השנה, שנתיים לאחר פתיחת סניף איקאה בראשון-לציון. סניף קריית אתא, שנמצא בבנייה, צפוי להיפתח ב-2014.

במקביל לתפקידיו באיקאה, מכהן הדסי כדירקטור בחברות השונות שבהן מעורבת קבוצת ברונפמן-פישר, והוא משמש כסגן יו"ר בשופרסל, ישראלום ופאלאס תעשיות וכמנהל העסקים של הקבוצה מזה כעשור. הדסי ימשיך לכהן בתפקידים אלה. בחודשים האחרונים הוא משמש גם כיו"ר מקצועי בחברת הנדל"ן נאנט.

הפרידה מאיקאה אינה סופית: הדסי יוסיף לשמש כיו"ר חברת-הבת של איקאה (ליבנה צפוני נדל"ן) ולהוביל את פרויקט ההקמה של חנות איקאה בקריית אתא, במיזם שבו שותפות איקאה וקבוצת שיכון ובינוי.

הרשת האוסטרית קיקה, שנסגרה השנה לאחר תשעת חודשי פעילות בישראל, לצד סגירה של חברות נוספות בתחום הריהוט ועיצוב הבית, היו חלק מהמנוף הכלכלי שממנו נהנתה איקאה. ב-2012, למרות שריפת הסניף בנתניה, דיווחה איקאה על עלייה של 65% בהיקף המכירות בראשון-לציון ב-2011. הירידה בכלל הפעילות בעקבות הסגירה המאולצת של הסניף הסתכמה ב-18%.

במהלך כהונתו של הדסי רשמה איקאה קפיצה משמעותית בהכנסותיה: היקף המכירות, שעמד ב-2005 על כ-350 מיליון שקל, עומד כיום (ינואר-נובמבר 2012) על יותר מ-750 מיליון שקל.

ברונפמן ציין כי "בנוסף לצמיחה המצוינת שרשמה הרשת במהלך כהונתו, רון תרם רבות לפריסתה של הרשת בישראל, עם פתיחת בראשון-לציון והשיקום המהיר והמוצלח של חנות נתניה לאחר השריפה. רון סלל את הדרך גם לפתיחתו של הסניף השלישי בקריית אתא, תוך שהוא בונה תשתית ערכית חזקה ומקצועית של הרשת בישראל.

"אני מודה לרון מעומק לבי על פועלו הרב למען איקאה, מכבד את החלטתו לפנות לאתגרים חדשים, מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו ומצפה להמשך עבודה משותפת ופורייה, בתפקידים הנוספים שהוא ממלא עבור קבוצת ברונפמן-פישר".

הדסי מסר כי "כיו"ר היוצא של רשת איקאה ישראל, אני משלים תקופה מאתגרת ומרתקת בה יש לי רק להתגאות. לאחר כ-7.5 שנים בהן כיהנתי בתפקיד מאתגר לו הקדשתי חלק ניכר מזמני, החלטתי שהגיעה העת להתחיל ולחפש אתגרים חדשים".

שינוי בתנאי העסקה בישראלום

בתוך כך, חברת ישראלום עדכנה היום (א') על החלטת דירקטוריון החברה לאשר את הסכם העסקת הדסי, בתפקידו כסגן יו"ר החברה. במסגרת זו היקף שירותי הניהול שמעניק הדסי לישראלום יוקטן ל-100 שעות חודשיות, ודמי הניהול החודשיים המשולמים לו יופחתו מ-113 אלף שקל ל-65 אלף שקל, צמוד למדד ובנוסף לגילום עלויות נוספות.

עדכון תנאי ההעסקה משקף עלות שנתית של 920 אלף שקל, אחרי שב-2011 עלות העסקתו של הדסי עמדה על 1.4 מיליון שקל.

במקרה של סיום העסקה, הדסי, המספק לישראלום את שירותיו באמצעות חברת ניהול, יהיה זכאי במשך שנה לדמי ניהול חודשיים של 50 אלף שקל, לעומת זכאות לדמי הניהול הקיימים כיום לתקופה של חצי שנה.