שנת שחקניות הספסל

ניכרת התעוררות במניות ה"שורה השניה", מניות של חברות פחות מוכרות, חברות קטנות יותר או גם מניות שירדו הרבה

השיא האחרון של תל אביב 25, באזור ה-1,240, בלם את עלייתו בשבוע שעבר אבל נראה שזו "בלימה של כבוד" ומגמת העליה תימשך. את התמיכה החשובה למבחן של תל אביב 25 אני מעלה ל-1,210. במסגרת תרחיש מגמת העליה, המדד אמור להישאר מעליה, ובוודאי שמעל 1,200. מהלך מתחת ל-1,200 ילמד בהסתברות רבה על היפוך מגמה למגמת ירידה. הסיכויים נוטים כאמור לכיוון של עליה. מהלך מעל 1,240, היה ויממש את הציפיה להתרחשותו, צפוי יהיה להתפתח לגל עולה משמעותי, לכיוון השיא ההיסטורי. זה לא נאמר למטרות של כותרות מרעישות שכן זו לא דרכנו אלא כנקודת ציון אסטרטגית. בשלב ראשון, נראה אם תל אביב 25 מצליח לעלות מעל 1,240 ומשם נמשיך בשבוע הבא.

גם בוול סטריט מגמת העליה תקפה. האזור בו בילה ה-S&P500 בשבוע שעבר הוא אזור בין הממוצעים ל-50 ול-200 יום. מהלך מהימן מעל הממוצע ל-50 יום (מעל 1,422 בערך) יסמן את המשך מגמת העליה וסביר שכך יקרה, בעתיד הנראה לעין.

צרכנות במומנטום

כדאי לשים לב לכך ששני הסקטורים מתחום הצריכה, המחזורית והקבועה ביחד עם סקטור התעשייה מושכים את המדד למעלה. לשם כך התחלנו להגדיל בחזרה את החשיפה לסקטור הצריכה הקבועה בתיק קניון המניות ולנציגות הסקטור, HNZ ו - BCO , נוספה ביום שישי חברת הממתקים MDLZ.

כפי שנרחיב בטור קניון המניות, ניכרת התעוררות במניות ה"שורה השניה" מניות של חברות פחות מוכרות, חברות קטנות יותר או גם מניות שירדו הרבה. נתייחס ביום רביעי ל-HPQ ול-YHOO. במחסן המציאות של וול סטריט יש עוד הרבה מניות שבעבר היו להיט ונשאו על גלי טרנדים למיניהם והיום עדיין נראות על הגרף כמו בעומק השפל. NM שבקניון היא עוד דוגמא לכך וכך למשל שמנו עיין על ES שהומלצה בבארונ'ס. מניית חברת המחזור וההטמנה נסחרה ב-26 דולר בימים הטובים והיום תוכלו לרכוש אותה ב-3.5 דולר. נדבר גם על מניות האנרגיה הסולארית וככל שאנחנו נוברים, נראה שב-2103 ננגב אבק מכמה הזדמנויות נוספות. דוגמא נוספת היא מניית חברת האנרגיה CHK וגם נוקיה שמתעוררת לחיים ואותה ציינו בשבוע שעבר. מתחילה להתגבש אצלנו המחשבה ש-2013 תהיה שנת שחקניות הספסל, אפשרות שאם תתממש יכולה להיות רווחית מאוד, בהנחה שנבחר את השחקניות הנכונות. מוזמנים לשלוח רעיונות ל-ziv@beplusdo.co.il.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת בי.פלוס.דו-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון בע"מ ואסטרטג השקעות ראשי של קרן הגידור Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.