התוכנית "עובדה" זכתה בפרס מטעם פורום היוצרים הדוקומנטריים

פורום היוצרים הדוקומנטריים העניק את המקום הראשון בקטגוריה "כתבה עיתונאית" לאיתי אנגל ואפרת לכטר על כתבתם בנושא חטיפת פליטים במדבר סיני

פורום היוצרים הדוקומנטריים העניק את המקום הראשון בקטגוריה "כתבה עיתונאית" לאיתי אנגל ואפרת לכטר על כתבתם בנושא חטיפת פליטים במדבר סיני, ששודרה בעונה הקומדת של התוכנית "עובדה" של זכיינית ערוץ 2 קשת.

בטקס שהתקיים אמש בתל-אביב עלתה לכטר לקבל את הפרס בשמה ובשם איתי אנגל ומערכת "עובדה", כיוון שאנגל שוהה בחו"ל לטובת צילומי כתבה שתשודר במהלך העונה הנוכחית. את הפרס היא ביקשה להקדיש לפליט אחד שאזר את האומץ ועזר להוציא לאור את המתרחש בסמטאות אפלות מתחת לאפה של המשטרה בארץ.

הכתבה, ששודרה בעונה ה-18 של "עובדה", חשפה רשת של סוחרים הפועלים במדבר סיני וחוטפים פליטים מאריתראה בתמורה לכופר ואף סוחרים באיבריהם. המצלמה של "עובדה" הצליחה לתעד כנופיות של בדואים שאחראיות לחטיפת הפליטים ומבקשות מבני משפחותיהם כסף תמורת שחרורם אחרת יעברו עינויים.

בעקבות החשיפה, שנעשתה בשיתוף עם ארגון רופאים למען זכויות אדם, הוגשו כתבי אישום נגד מעורבים בפרשה.

"עובדה" רשמה 3 מועמדויות נוספות, מתוך 5, באותה קטגוריה בה זכו אנגל ולכטר.

זו השנה השנייה ברציפות שאיתי אנגל והתוכנית "עובדה" זוכים בפרס מטעם פורום היוצרים הדוקומנטריים. בשנה שעברה זכתה בפרס הראשון כתבתו של אנגל "המדריך למהפכה", בה תיעד את תחילת המהפכה בכיכר ת'חריר במצרים.