מעלות על אי.די.בי: "החברה מצויה בסכנה לאירוע כשל פירעון"

S&P עדכנה מעלה את דירוג האשראי של החברה מעלה לרמה של "CC" ותחזית שלילית, לעומת הדירוג הקודם שעמד על "SD"

לאחר שנציגות מחזיקי האג"ח של IDB הציעה היום (ב') לבעלי השליטה נוחי דנקנר מתווה לפיו בעלי האג"ח יסכימו לדחיית התשלום לחודש מארס ובתמורה דנקנר יתחייב להזרים לאי.די.בי 120 מיליון שקל, כעת חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה כי היא מעדכנת מעלה את דירוג האשראי של החברה ושל אג"ח סדרה ב' שלה לרמה של "CC", לעומת הדירוג הקודם שעמד על "SD".

בחברת הדירוג מציינים כי חלק מהשיקולים שהובילו אותם לעדכון דירוג האשראי היא הצפי לקשיים בפרעון החוב בטווח המיידי. "תחזית הדירוג השלילית משקפת את הצפי שלנו לכשל פרעון בטווח המיידי וזאת כתוצאה מכשל פרעון קונבנציונלי או כניסה להסדר חוב מול נושי החברה", נכתב בהודעה שפרסמה החברה.

סיבה נוספת שמציינים בחברה היא איחור בתשלום של 35 מיליון שקל לבעלי האג"ח מסדרה ב', מאחר והוא בוצע בפועל רק ב-15 לנובמבר והיה אמור להיות משולם כבר ב-6 לספטמבר. במלים אחרות, מאחר והחברה שילמה לבסוף את תשלום החוב אז מעלות החליטה לשדרג את דירוג האשראי שלה ל-Cc.

בנוסף, במעלות טוענים כי החוב של החברה עומד על כ-2 מיליארד שקל ואילו מצבת תזרים המזומנים שלה עומד על 200 מיליון שקל בלבד, גם לאחר שהיא גייסה הון בהיקף של 41 מיליון שקל.

"נציין כי התשלום הבא מתוכנן ל-20 לדצמבר 2012 והנו בגין ריבית אג"ח סדרה ד'. לפיכך, החברה מצויה בסכנה ברורה, מיידית ומתמשכת לאירוע כשל פרעון", נכתב בהודעת חברת הדירוג.