עו"ד נבות תל-צור: "איש השנה שלי הוא שופט העליון יורם דנציגר"

עורכי דין בכירים מסכמים את שנת המשפט - והפעם עו"ד נבות תל-צור ממשרד רם כספי ■ "הדבר החשוב ביותר שעשיתי השנה הוא הטיעונים במשפט אולמרט"

- מיהו בעיניך איש השנה בתחום המשפט לשנת 2012?

"ללא ספק שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר, אשר חרף תקופה לא פשוטה שעברה עליו באופן אישי, שב לכהונתו במלוא העוצמה, והוא מוציא תחת ידיו פסקי דין תקדימיים ורבי-משמעות, הן בתחום האזרחי והן בתחום הפלילי, אשר מסמנים את המגמה שאליה צועד בית המשפט העליון".

- מה הייתה ההתפתחות המשפטית החשובה של 2012?

"תיקון חוק העונשין והוספת ההוראות בנושא הבניית שיקול-הדעת השיפוטי בענישה. חקיקה חדשה זו משליכה על כל ההליכים הפליליים המתנהלים במדינה. הניסיון להגביל את שיקול-הדעת השיפוטי בתחום כה רגיש של ענישה, שבו יש ליתן משקל של בכורה דווקא לנסיבות אישיות וענישה אינדיבידואלית, אינו נקי מספקות".

- מבחינה מקצועית, מהו הדבר החשוב ביותר שעשית השנה?

"הכנת הסיכומים והשמעת הטיעונים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אשר זוכה פה-אחד על-ידי הרכב של בית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות הנשיאה מוסיה ארד. זאת, בהכרעת דין אמיצה, מפורטת ומנומקת, אשר להערכתי אין מקום להתערב בה, לא מבחינה עובדתית ולא מבחינה משפטית".

- לאיזה שינוי במערכת המשפט אתה מייחל בשנת 2013?

"אני מצפה שבשנה הקרובה יוקם סוף-סוף גוף הביקורת החיצונית על הפרקליטות. גוף כזה יתרום להשבחת הפעלת שיקול-הדעת בפרקליטות, בהעמדה לדין, בהגשת ערעורים, בשימוש באמצעי אכיפה חלופיים, שאינם פליליים ועוד. גוף כזה יביא להגברת אמון הציבור בפרקליטות ובעומדים בראשה".