קרדן נותנת לשוקי אורן הנחה של 26% במימוש האופציות

שווי ההטבה הכלכלית שיקבל מנכ"ל קרדן הוא 4.1 מיליון שקל

השיפור שמציגה חברת קרדן NV בתוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, עדיין לא מבטיח כי החברה הגיעה לחוף מבטחים, והמאבק שהיא מנהלת כדי לעמוד בתשלומי האג"ח עדיין נמשך. לעומת זאת, בזירת המאבק של מנכ"ל החברה, שוקי אורן, להפחתת מחיר האופציות שיקבל, הושגה דווקא הכרעה, ודי בקלות.

בסוף השבוע עדכנה חברת ההשקעות שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, על הנפקת חבילת אופציות לאורן, בשווי כלכלי של 4.1 מיליון שקל, אחרי קיצוץ של 26% במחיר המימוש המקורי שלהן.

מחיר המימוש הופחת מ-8.3 ל-6.1 שקלים למניה - עדיין גבוה ב-30% ממחיר השוק - בהתאם לבקשתו של אורן, וזאת לאחר שמניית קרדן קרסה בעשרות אחוזים ממועד כניסתו לתפקיד המנכ"ל, בחודש פברואר האחרון, ועד מועד אישור מינויו באסיפה השנתית שהתקיימה בסוף מאי. תנאי העסקתו של אורן מבטיחים לו, מלבד אופציות, גם שכר בעלות שנתית של 1.7 מיליון שקל לפחות.

בקרדן הסבירו כי תיקון מחיר המימוש נעשה "באופן שיהווה תמריץ ראוי למנכ"ל ויציב יעדים ריאליים עבורו ועבור החברה, החל ממועד מינויו באסיפה הכללית ולא קודם לכך". עוד ציינו, כי "על שווי החברה לגדול משמעותית על מנת שמחיר המימוש המתוקן יהיה בעל ערך אמיתי לאורן".

קרדן NV מתמקדת בשלושה תחומי פעילות עיקריים - נדל"ן, תשתיות מים ושירותים פיננסיים, ומנהלת את עיקר פעילויותיה במזרח אירופה ובסין.

בחודש האחרון קפצה מנייתה ביותר מ-20%, ובכך תיקנה רק חלקית צניחה של קרוב ל-50% מתחילת השנה, המשקפת לחברה שווי נוכחי של כחצי מיליארד שקל. את הרבעון השלישי סיכמה קרדן NV עם רווח נקי של 20 מיליון אירו, אחרי רכישה עצמית של אג"ח שהניבה לה הכנסות מימון של 33 מיליון אירו.